شهید آوینی

 

راهپیمایی روز جهانی قدس در نوار غزه برگزار شد

راهپیمایی روز جهانی قدس امروز ،جمعه ، همزمان با کشورهای دیگر جهان، در نوار غزه با شرکت گسترده مردم فلسطین برگزار شد.

به نقل از خبرگزاری فرانسه، هزاران فلسطینی از جمله اعضای جنبش جهاد اسلامی فلسطین امروز به مناسب روز جهانی قدس در اردوگاه جبالیا در شمال نوار غزه تظاهرات کرده و بر ادامه مقاومت در برابر اشغالگران تاکید کردند.

این تظاهرات از برابر مسجد قسام در شهر بیت لاعیا در شمال نوار غزه پس از پایان مراسم نمازجمعه آغاز شد و تظاهرکنندگان پس از عبور از خیابانها در یک میدان اردوگاه جبالیا تجمع کردند.

خضر حبیب از رهبران جنبش جهاد اسلامی فلسطین در سخنرانی خود در جمع تظاهرکنندگان بر ادامه جهاد و مقاومت تا آزاد سازی قدس و همه فلسطین تاکید کرد.

وی افزود: همه ملت فلسطین جنایت قدرتهای استکباری جهان را که سبب کاشتن غده سرطانی اسرائیل در سرزمین فلسطین شد، محکوم می کنند.

حبیب همچنین خواستار پایان دادن به اختلافات داخلی در فلسطین شد و گفت: جنبش جهاد اسلامی این تظاهرات را امروز برگزار کرد تا مخالفت خود با اشغال قدس و پایبندی به گزینه مقاومت تا بیرون راندن اشغالگران از همه فلسطین و ریشه کنی اسرائیل را اعلام کند.

وی تاکید کرد: ما امروز به خیابانها آمدیم تا تاکید کنیم که همه دسیسه ها برای ضربه زدن به مسئله عادلانه فلسطین و دادن مشروعیت به رژیم صهیونیستی به نتیجه نخواهد رسید و همه ملت فلسطین یکصدا فریاد می زنند قدس از آن ما است.

تظاهرکنندگان که در این مراسم پرچمهای فلسطین، جنبش جهاد اسلامی و حزب الله لبنان را در دست داشتند، شعارهایی علیه رژیم اسرائیل و آمریکا سرداده و پرچمهای رژیم اسرائیل، آمریکا و انگلیس را آتش زدند.

در این تظاهرات، صدها زن فلسطینی با پیشانی بندهای "گروهانهای قدس" شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین و نیز شماری از اعضای جنبش فتح با پرچمهای سفید رنگ جنبش خود شرکت داشتند.

 

منبع: خبرگزاری مهر

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo