شهید آوینی

 

خطيب نماز جمعه تهران: احياء آرمان فلسطين در همه‌ دنيای اسلام صهيونيست‌ها را ناكام خواهد گذاشت

احياء آرمان فلسطين در همه‌ دنيای اسلام و هوشياری ما در حفظ اين آرمان و ادامه‌ حضور ملت‌های اسلامی در منطقه درحمايت از فلسطين بهترين وسيله‌ای است كه در نهايت صهيونيست‌ها و اربابان آنها را ناكام خواهد گذاشت.

آيت‌الله اكبر هاشمی رفسنجانی، رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام، با اشاره به سالروز جهانی قدس و اهميت اين روز برای امت اسلام آغاز و اظهار كرد: منطقه خاورميانه، حساس‌ترين نقطه برای استعمار بود و مستكبران از سال‌های قبل می‌‌دانستند منطقه خاورميانه از لحاظ منابع طبيعی، حساس‌ترين ماده مورد نياز يشريت و دنيای صنعتی در اينجا وجود دارد.

وی ادامه داد: آنان به خوبی می‌دانند، چيزی كه به صورت بالقوه در برابر دنيای استكبار خواهد ايستاد معارف اسلامی و تفكرات انسانی و آزادی‌خواهی است كه پشتوانه الهی جهان اسلام است و اگر روزی امت اسلامی با هم باشند و روی معارف اسلامی پافشاری كنند، هيچ قدرتی توان مقاومت در برابر اين حركت را ندارد.

هاشمی رفسنجانی خاطرنشان كرد: آنان با شيطنت طراحی كرده‌اند كه اين دو هدف استكباری را در منطقه ما پياده كنند و بر منابع اساسی مورد نياز بشر دست يابند و بتوانند شرايطی را ايجاد كنند كه دنيای اسلام نتواند روی معارف دينی خود تكيه كند. رئيس مجلس خبرگان رهبری عنوان كرد:‌ مستكبرين در صددند مشكلاتی كه در دنيای غرب به وجود آمده را فرافكنی كرده و به منطقه ما منتقل كنند و متأسفانه با خامی امت اسلامی در منطقه ما توانستند همه اين اهداف را به طور موقت تأمين كنند.

هاشمی گفت: احياء آرمان فلسطين در همه‌ دنيای اسلام و هوشياری ما در حفظ اين آرمان و ادامه‌ حضور ملت‌های اسلامی در منطقه درحمايت از فلسطين بهترين وسيله‌ای است كه در نهايت صهيونيست‌ها و اربابان آن‌ها را ناكام خواهد گذاشت.

وی در ادامه خطاب به مستكبران اعلام كرد:‌ روز بيداری امت اسلامی فرا خواهد رسيد كه با تكيه بر اسلام و نجات منطقه از نفوذ استعمار و استفاده از منابع ارزنده اقدامات لازم را انجام دهد لذا بايد اين برهه را تا امروز حركتی آسيب‌پذير برای آنان تحليل كنيم.

خطيب جمعه اين هفته تهران عنوان كرد: خامی امت اسلامی در آن زمان و شيطنت‌های غرب در جنگ جهانی اول زمانی‌كه دولت عثمانی در معرض سقوط قرار گرفت، سبب گرفتاری فلسطين به دست دولت بعثی اسرائيل شد. وی در ادامه تأكيد كرد: عامل اين نگرانی، قيام ملت عرب به عنوان استقلال‌خواهی در مقابل سلطه ترك‌ها بود در اين زمان استعمار غرب با ملت قيام‌كرده عرب، با هدف ايجاد دولت يهودی هم‌پيمان شد و توانست با ابزار آنها به آسانی خلافت عثمانی را بشكند.

خطيب جمعه اين هفته تهران يادآور شد: در اين زمان انگليس‌ها و صهيونيست‌ها برای ايجاد دولت يهودی در منطقه فلسطين وارد مذاكره شده بودند و همزمان به صهيونيست‌ها به عنوان عامل استعماری در منطقه قول ايجاد وطن يهودی و به اينها قول استقلال را داده بودند كه البته عمده يهودی‌ها وارد ميدان نشدند و آنچه حركت می‌كرد حزب خاص صهيونيسم بين‌الملل بود.

هاشمی رفسنجانی گفت: مقصر اصلی اين معضل انگليس محسوب می‌شود، چرا كه طبق مصوبه سازمان ملل در آن زمان اسرائيلی وجود نداشت و انگليس به عنوان قيم مردم فلسطين با صهيونيست‌های يهودی وارد مذاكره شدند و اين قراردادها را امضا و به تدريج بسيارخونين اجرا كردند.

خطيب جمعه اين هفته تهران اظهار كرد: آنان با اجرای اين خيانت و با گرفتن هزاران شهيد مسلمان و آوارگان فوق‌العاده، خطر شديدی را از اروپا رفع كردند و آن هم حذف خطر حزب قدرت‌مند يهودی در اروپا با داشتن اموال فراوان بود كه دولت‌های اروپايی را مستأصل كرده بودند، كاری كه هيتلر و نازی‌های آلمان و يهوديان آن زمان در اروپا كردند يكی از ادله‌اش حاكم‌بودن همين شرايط بود و بالاخره اين معضل را با فرستادن آنان به فلسطين رفع كردند.

هاشمی رفسنجانی تصريح كرد: آنان با هدف موفقيت‌آميز نجات اروپا از شر صهيونيسم و حضور در كنار ذخاير نفتی منطقه كه منابع حياتی غرب با شعار برای كسب منابع حياتی می‌توان جنگيد اين امر را عملی ساختند و می‌پنداشتند با سلطه بر نقطه خاصی كه سه قاره در آنجا می‌پيوندد از كانال سوئز تا رود فرات و از جنوب تا خيبر می‌توانند برای هميشه پايگاه بزرگ استعماری را برای غرب در منطقه تحكيم كنند.

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام به اثرات حضور استكبار در دوره 60 ساله در منطقه خاطرنشان كرد: گذشت 60 ساله استعمار در منطقه خاورميانه اگرچه اهدافی را محقق ساخته و آنان با سلطه بر منطقه و حضور در كنار منابع حياتی و ايجاد جنگ در منطقه به معنای وابسته‌كردن دولت‌ها به منابع اسلحه‌غربی كه سود سرشاری برای آنان به دنبال داشته تا امروز منافعی بسياری را بدست آورده‌اند. وی در ادامه انقلاب اسلامی ايران را نقطه عطف اين مسئله دانست و گفت: با اين انقلاب ايرانی كه خانه اسرائيل را در خيابان فلسطين تشكيل داده بود و در مسائل منطقه‌ای فرماندار استكبار بود بر محور اسلام و دين شكل جديدی را به خود گرفت و از ان روز ملت‌ها توجه كردند كه نقش ملت‌ها در مسائل حساس مهم است، لذا همه امكانات استكبار بسيج شد تا اين انقلاب را ناموفق كند.

 

منبع: خبرگزاری قرآنی ایران

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo