شهید آوینی

 

سخنگوی حماس: روز قدس، روز زنده نگه داشتن آرمانهای ملت مظلوم فلسطین است

بی شک روز جهانی قدس و مناسبتهای دیگری که برای زنده نگه داشتن مسئله مسجد الاقصی در سرتاسر جهان برگزار می شود مسئله ای بسیار مهم برای ملت فلسطین است، زیرا حداقل مسئله قدس را در اذهان ملت فلسطین و مسلمانان زنده نگه می دارد.

" سامی ابو زهری" در آستانه روز جهانی قدس با بیان این مطلب گفت : متاسفانه باید بگویم مسئله قدس ومسجد الاقصی همچنان در میان کشورهای عربی واسلامی از جایگاه واقعی خود برخوردار نیست واین مسئله نیازمند افزایش تلاشها برای افزایش آگاهی در میان ملتهای جهان درباره این مسئله است، تمام مسلمانان باید از مسائلی که در فلسطین رخ می دهد آگاهی یابند و بدانند که اکنون چه بر سر مسجد الاقصی می آید وشهر قدس با چه طرح های یهودی سازی دست به گریبان است و اینکه قدس واقعا چه جایگاه آرمانی در جهان اسلام برخوردار است.

ابوزهری خاطر نشان کرد : برگزاری چنین روزی حداقل به نسل جدید ملتهای اسلامی یادآور می شود که آنها سرزمین ومقدساتی دارند که باید برای آزادی آن همت کنند.

وی از تمام ملتهای عربی واسلامی خواست تا تحرک وتلاش سریعی را برای نجات قدس انجام دهند، زیرا به گفته وی، قدس صرفا یک شهر فلسطینی نیست، بلکه شهری برای تمام مسلمانان جهان است.

وی درباره اهمیت روز جهانی قدس به شرایط کنونی مناطق فلسطینی اشاره و تاکید کرد : رژیم اشغالگر اسرائیل با سوء استفاده از شرایط ووضعیت به وجود آمده در صحنه فلسطین واختلافات به وجود آمده درباره تشکیلات خودگردان از یک سو و ضعف و ناتوانی رژیمهای عربی وبی توجهی جهان عرب به فعالیتهای یهودی سازی این رژیم در قدس فعالیتهای خود را گسترده تر کرده است واین مسئله خود سبب می شود تا نیاز به بازنگری وارزیابی مواضع عربی واسلامی مسئله ای بسیار ضروری شود.

وی درباره برنده اصلی و بزرگ درگیری های داخلی فلسطینی به مهر گفت : بزرگترین برنده بحران کنونی فلسطین، رژیم اشغالگر قدس است، زیرا هیچ منافعی را نمی توان برای طرفهای فلسطینی از ادامه این بحران یافت.

سخنگوی حماس افزود: درهرگونه تنش واختلاف فلسطینی برنده ای را نمی توان یافت واز این رو ما در جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس، بارها وبارها ابتکارها وطرح هایی را برای مذاکره و گفتگو ارائه وآمادگی خود را برای ورود به آن اعلام کردیم، اما متاسفانه سیاستهای تشکیلات ابومازن در رد هر نوع گفتگو سبب افزایش این شکاف واختلاف داخلی شده است.

 

منبع: خبرگزاری مهر

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo