شهید آوینی

 

كودكان فضای امامزاده صالح را در قاب عكس تصوير ‌كردند

12 كودك دختر موسسه خيريه مهر ايران فضای معنوی امامزاده صالح تجريش را از زاويه‌ای جديد عكاسی كردند و با اين كار خود، طرحی نو درانداختند.

«حسن سربخشيان» مسئول نمايشگاه موسسه خيريه مهر ايران با تاييد خبر فوق گفت: 12 دختر بچه 5 تا 9 سال كه از نعمت پدر و مادر محروم هستند و زندگی را با شادی و شيطنت می گذرانند، نمی‌دانستند روزی قرار است عكاس بشوند.

وی در ادامه افزود: اين نمايشگاه از 15 مهرماه در استقبال از روز جهانی كودك در گالری نيكول بر‌پا می‌شود و اين نمايشگاه حاصل 3 ماه تلاش و كوشش 12 كودكی است كه با همكاری لابراتور صاحبقرانيه دوربين‌های يك بار مصرف در اختيار آنان قرار گرفت و آن روز بچه‌ها ياد گرفتند چگونه از داخل مستطيل كوچكی، هر چه از دنيا می‌خواهند را برای هميشه مال خودشان كنند. بچه‌ها ياد گرفتند خوب ببينند و ياد گرفتند كه فرصت‌ها محدود است. دوربين‌های 24 تايی را بايد طوری استفاده می‌كردند كه بهترين‌ها را عكاسی كنند و از حاشيه عبوركنند و به اصل برسند. اين را بچه‌ها ياد گرفتند كه برای داشتن يك عكس خوب بايد دقت كرد چون فيلم‌های 24 تايی‌شان زود تمام می‌شد و آنها هنوز عكس خوبی نگرفته بودند.

موضوعات عکاسی نمایشگاه کودکان مهر ایران

«سربخشيان» درباره موضوعاتی كه كودكان از آن‌ها عكاسی كردند، گفت: عكاسی از شهر تاريخی ابيانه، ميدان تو‌پخانه، ‌پارك نياوران، بازار عبدل‌آباد، ميدان تجريش و امامزاده صالح موضوعاتی است كه بچه‌های موسسه خيريه مهر ايران از آن‌ها عكاسی كردند و روز 30 شهريور ماه، آخرين جلسه كلاس عكاسی را در ميدان تجريش و حول و حوش امامزاده صالح برگزار كرديم. بچه‌ها از حوض وسط امامزاده صالح، از مردانی كه وضو می‌گرفتند و از زائرين عكس گرفتند. بازار و مغازه‌های رنگ و وارنگ تجريش هم آنها را گاه ميخكوب می‌كرد تا از شيشه ويترين‌ها عكاسی كنند.

وی در ادامه تصريح كرد: آخرين حلقه فيلم‌ها می‌رفت تا تمام شود و آنها ديگر خود می‌دانستند سراغ كدام سوژه بروند و روی كدام صورت مكث كنند و كدام اتفاق جاری در خيابان و بازار را شكار كنند و ما می‌ديديم كه سه ماه گذشته است و نگاتيوهای سياه می‌توانند عكس‌های رنگی و شادی باشند، می‌ديديم كه اين روزهای عكاسی، آينده‌ای را كه می‌تواند بعضی از آنها را عكاس‌های سرشناسی كند، طرح زدند.

هدف از برپایی نمایشگاه

«سربخشيان» هدف از برگزاری اين نمايشگاه را از زبان كودكان چنين برشمرد: اين 12 دختر بچه برروی كارت دعوت نمايشگاه خود هدف از برگزاری نمايشگاه را چنين نوشتند: «برای خاطره‌هايمان كه می‌خواستيم بماند، برای كوچه‌های شهرمان كه نمی‌خواستيم از ياد بروند، برای زندگی كه با ما زندگی می‌كند، خواستيم عكاس شويم، ما از دريچه يك مستطيل دنيا را ثبت كرديم تا بماند برای هميشه، آن چه ما می‌بينيم و آن چه ما به ياد می‌سپاريم.»

مسئول نمايشگاه عكس موسسه خيريه مهرايران در ‌پايان سخنان خود از برگزاری اين نمايشگاه ابراز خرسندی كرد و گفت: شادمانيم كه دستاورد سه ماهه كار ما عكس‌هايی است سرشار از زندگی‌ و اميدواريم عكس قاب ذهن همه كودكان پر از تصويرهای رنگارنگ از زندگی باشد و همه كودكان به درك رنگ‌ها و تصاوير زندگی كه حق همه آنهاست‌، برسند. اين عكس‌ها ترجمان نگاه كسانی است كه ما آنها را كوچولو خطاب می‌كنيم.

در نمايشگاه كودكان، 35 قطعه عكس رنگی 60 در 50 از 15 تا 20 مهر در گالری نيكول واقع در خيابان مطهری، بعد از مفتح، خيابان شهيد اكبری پارسا كوچه آزادی پلاك 3 به نمايش درخواهد آمد.

منبع: خبرگزاری قرآنی ایران

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo