شهید آوینی

 

نمایشگاه های قرآنی باید دائمی شود

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به آثار و برکات فراوان قرآن در جامعه، خواستار برپایی دائمی نمایشگاه های قرآن شد.

سید صولت مرتضوی ظهر دو شنبه در مراسم اختتامیه سومین نمایشگاه بزرگ قرآن کریم خراسان جنوبی افزود: کاهش بزهکاری و فساد های اخلاقی، امنیت و آرامش موجود، افزایش حس نوع دوستی و کمک به محرومین جامعه و ... از جمله آثار مشهود قرآن در جوامع اسلامی است.

وی با بیان این که باید زمینه اشتغال قرآنی جوانان و نوجوانان به امور دینی فراهم شود، خاطر نشان کرد: بایستی طراحی های مخصوصی در پارک ها و تفریحگاه ها به منظور برگزاری نمایشگاه های کوچک فرهنگی فراهم شود.

مرتضوی سومین نمایشگاه بزرگ قرآن کریم استان را از لحاظ عرضه محصولات متنوع قرآنی، خوب ارزیابی کرد و اظهار داشت: بخش های قرآن کودکان و نوجوانان، نشر قرآنی و ایجاد فضای برگزاری محافل و مراسمات قرآنی از جمله برجستگی های این نمایشگاه بود.

استاندار خراسان جنوبی یادآور شد: سومین نمایشگاه بزرگ قرآن کریم استان از لحاظ کمی و کیفی نسبت به سال گذشته رشد چشمگیری داشته است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی نیز در این مراسم اعلام کرد: اگر چه این استان در مقاسه با بسیاری از مناطق کشور به رشد یافتگی خوبی در زمینه فرهنگ کتاب و کتابخوانی رسیده اما هنوز تا حد مطلوب فاصله زیادی دارد.

حسین افضلیان، استقبال مردم از این نمایشگاه را خوب ارزیابی کرد و بیان داشت: همزمانی این نمایشگاه با آغاز سال تحصیلی و ماه مبارک رمضان تا حدودی بر استقبال مردم تاثیر منفی گذاشته است.

وی ادامه داد: این نمایشگاه از نظر تعداد ناشرین، غرفه ها، آثار مکتوب، حجم تبلیغات، استقبال مردم، ارائه خدمات به غرفه داران و مدیریت قوی، پیشرفت چشمگیری نسبت به سال های گذشته داشته است.

افضلیان بیان داشت: اگرچه پتانسیل برگزاری نمایشگاه های فرهنگی در استان وجود دارد اما برگزاری این گونه نمایشگاه ها نیازمند فضای مناسب و تامین اعتبار است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی از غرفه های کودک و نوجوان، نقالی، محافل و مراسمات دفاع مقدس به عنوان بخش های جدید نمایشگاه بزرگ قرآن کریم یاد کرد و افزود: در مجموع این نمایشگاه توانست خواسته های علاقمندان به علوم قرآنی را پوشش دهد.

منبع: خبرگزاری مهر

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo