شهید آوینی

 

اجرای طرح «اشراق» ويژه ماه مبارك رمضان در استان فارس

به منظور ترويج فرهنگ غنی اسلامی و قرآنی، طرح «اشراق» با مشاركت اداره كل اوقاف و امورخيريه و سازمان تبليغات اسلامی فارس با هدف اعزام مبلغان دينی به مناطق و شهرستان‌ها اجرا شد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمين «كراماتی» مسئول نمايندگی سازمان تبليغات اسلامی گله‌دار با تأييد اين خبر گفت: در اين منطقه نيز به منظور ترويج فعاليت‌های قرآنی در ماه مبارك رمضان بيش از 20 تن از روحانيون خانم و آقا اعم از بومی و غير بومی در روستاهای بخش‌های اسير و گله‌دار مشغول فعاليت هستند. وی اضافه كرد: روحانيون اعزامی به روستاها و مناطق شهری دو بخش با تشكيل كلاس‌های احكام، تجويد، تفسير و قرائت قرآن وظيفه ارشاد شركت‌كنندگان در اين كلاس‌ها را به عهده دارند.

كراماتی، اقامه نماز جماعت در مساجد و حسينيه‌ها و شركت در محافل قرآنی را ازديگر اقدامات مبلغين عنوان كرد و گفت: مبلغان بايد ترويج فرهنگ اسلامی و قرآنی را سرلوحه فعاليت‌های خود قرار دهند.

وی همچنين يادآور شد: هرساله با همكاری اداره آموزش و پرورش و نمايندگی تبليغات اسلامی گله‌دار، روحانيون برای پاسخگويی به مسايل شرعی و تشكيل جلسات بحث و پرسش و پاسخ دينی به مدارس منطقه اعزام می‌شوند.

يادآور می‌شود، محافل قرآنی و مجالس دينی در اغلب مساجد و محافل، حسينيه‌ها و تكايا برگزار می‌شود كه اغلب شركت‌كنندگان از اهالی بخش‌های گله‌دار و اسير و اقشار فرهنگی هستند و تاكنون استقبال اهالی از برنامه‌های قرآنی و دينی ماه مبارك رمضان چشمگير بوده است. 

منبع: خبرگزاری قرآنی ایران ( ایکنا )

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo