شهید آوینی

 

جای خالی آثار برجسته قرآنی؛ مهم‌ترين خلاء بخش بين‌الملل نمايشگاه قرآن

حضور‌نداشتن هنرمندان و اساتيد برجسته قرآنی جهان اسلام، در نمايشگاه پانزدهم قرآن تهران بزرگترين خلأ بخش بين‌الملل نمايشگاه قرآن ايران است.

«سيدمحمد الحسينی»، خوشنويس و قاری عراقی حاضر در پانزدهمين نمايشگاه بين‌المللی قرآن با بيان اين مطلب ‌گفت: حضور بازديدكنندگان ايرانی در بخش بين‌الملل نمايشگاه قرآن، كم‌رنگ است و يكی از دلايل اين امر، حضورنداشتن هنرمندان و اساتيد برجسته قرآنی كشورهای عربی و اسلامی و ارائه‌نشدن آثار هنری قرآنی برجسته در بخش بين‌الملل است.
خوشنويس و قاری قرآن عراق:
تابلوهای خطاطی قرآنی عرضه‌شده در بخش بين‌الملل، از نظر زيبايی و كيفيت پايين‌تر از سطح تابلوهای قرآنی غرفه‌های داخلی ايران است كه اين مسأله باعث شده، بازديدكنندگان ايرانی از بخش بين‌الملل نمايشگاه قرآن استقبال چندانی نداشته باشند

وی افزود: در حال حاضر، تابلوهای خطاطی قرآنی كه در بخش بين‌الملل عرضه شده‌است، از نظر زيبايی و كيفيت، پايين‌تر از سطح تابلوهای قرآنی غرفه‌های داخلی ايران است كه اين مسأله نيز باعث‌شده، بازديدكنندگان ايرانی از بخش بين‌الملل نمايشگاه قرآن استقبال چندانی نداشته‌باشند.

سيدمحمد حسين در ادامه تصريح‌كرد: كشور عراق برای پنجمين‌ سال متوالی در نمايشگاه بين‌المللی قرآن ايران شركت‌می‌كند و امسال به علت هرج‌و‌مرج و ناامنی در عراق، بسياری از هنرمندان و اساتيد برجسته اين كشور در نمايشگاه قرآن ايران حاضرنشدند.

وی درباره تابلوهای قرآنی ارائه‌شده از كشور عراق گفت: در غرفه عراق 9 تابلوی قرآنی از هنرمندان برجسته قرآنی اين كشور به نمايش گذاشته شده‌است كه از اين 9 اثر، دو تابلوی قرآنی متعلق به استاد مرحوم «هاشم البغدادی»، چهار اثر متعلق به استاد «عباس البغدادی» و دو اثر متعلق به شاگردان ايشان «مثنی عبيدی» و «استاد نبيل شريف» و يك تابلوی قرآنی متعلق به «استاد علی گرعاوی نجفی» است.
درغرفه عراق 9 تابلوی قرآنی به نمايش گذاشته شده، كه دو تابلوی قرآنی متعلق به استادمرحوم«هاشم‌البغدادی»، چهار اثر متعلق به‌استاد «عباس البغدادی» و دو اثر متعلق به شاگردان ايشان «مثنی عبيدی» و «استاد نبيل شريف» و يك تابلوی قرآنی متعلق به«استاد علی گرعاوی نجفی» است

اين هنرمند قرآنی عراق در خصوص چگونگی حضور در ايران و اطلاع‌‌رسانی از برپايی پانزدهمين نمايشگاه بين‌المللی قرآن ايران گفت: سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی از طريق رايزن فرهنگی جمهوری اسلامی ايران در عراق از هنرمندان و اساتيد قرآنی عراق برای شركت در اين نمايشگاه دعوت به عمل‌آورد.

وی همچنين با ابراز رضايت از برگزاری نمايشگاه قرآنی در مصلای بزرگ امام خمينی، از «سيد محمد حسين هاشمی» مدير بخش بين‌الملل پانزدهمين نمايشگاه بين‌المللی قرآن كريم به خاطر نظم و سازماندهی مناسب و مطلوب اين نمايشگاه تشكر و قدردانی‌كرد.

اين هنرمند و قاری قرآن عراق گفت: من تاكنون در نمايشگاه‌های قرآنی زيادی در كشورهای مختلف شركت‌كرده‌ام اما برپايی نمايشگاه قرآنی ايران در مصلای امام خمينی و آثار ارائه‌شده از سوی هنرمندان ايرانی در اين مكان، بی‌نظير است.

وی در پايان با اشاره به «زندگی قرآنی؛ انسجام اسلامی» شعار پانزدهمين دوره نمايشگاه بين‌المللی قرآن ايران تاكيدكرد: برگزاری اين نمايشگاه‌ علاوه بر تقويت حس وحدت و يكپارچگی بين مسلمانان، باعث تشويق مردم به حفظ آموزه‌های قرآنی و پايبندی بيشتر به سنت‌های الهی می‌شود.


منبع: خبرگزاری مهر

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo