شهید آوینی

 

همايش انسجام اسلامی ويژه خواهران طلبه برگزار می‌شود

  معاونت پژوهشی مدرسه عالی شهيده بنت‌الهدی، وابسته به مركز جهانی علوم اسلامی، دی ماه امسال همايش انسجام اسلامی ويژه خواهران طلبه، محقق و پژوهشگر را برگزار می‌كند.

عوامل همگرايی و واگرايی مسلمين، اتحاد و انسجام از منظر قرآن و سنت و اتحاد و انسجام در مكتب اهل بيت(ع)، محورهای اين همايش اعلام شده است.
از موضوعات اين همايش
نقش كشورهای سلطه گر در واگرايی مسلمين، حقيقت و ماهيت انسجام در قرآن و سنت، انديشه مهدويت و انسجام اسلامی، تحمل و مدارای دينی ائمه و رابطه آن با وحدت ملی و انسجام اسلامی و ويژگی‌های پيشگامان اتحاد ملی و انسجام اسلامی

اتحاد ملی و انسجام اسلامی در انديشه امام خمينی(ره)، عناصر مشترك اجتهاد در بين فرق اسلامی و نقش آن در انسجام اسلامی، دشمن‌شناسی و رابطه آن با اتحاد ملی و انسجام اسلامی، تحمل و مدارای دينی در اتحاد ملی و انسجام اسلامی، آثار و پيامدهای واگرايی در كشورهای اسلامی و نقش نهادهای دينی در اتحاد ملی و انسجام اسلامی از جمله موضوعات اين محورهاست.

نقش كشورهای سلطه‌گر در واگرايی مسلمين، حقيقت و ماهيت انسجام در قرآن و سنت، انديشه مهدويت و انسجام اسلامی، تحمل و مدارای دينی ائمه و رابطه آن با وحدت ملی و انسجام اسلامی و ويژگی‌های پيشگامان اتحاد ملی و انسجام اسلامی، از ديگر موضوعات اين همايش است.

لازم به ذكر است پژوهشگران مقالات خود را به يكی زبان‌های فارسی، انگليسی و عربی ارسال می‌كنند.

 منبع: خبرگزاری قرآنی ایران

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo