شهید آوینی

 

 دومین همایش تجلیل از قاریان حافظان و کاتبان رزمنده برگزار شد

دومین همایش تجلیل از قاریان، حافظان و کاتبان رزمنده در سومین روز از هفته بزرگداشت دفاع مقدس برگزار شد.

در این مراسم که عصر دو شنبه با حضور جمعی از رزمندگان قاری، حافظ و کاتب قرآن کریم ، برخی از مسئولان فرهنگی نیروهای مسلح، خانواده شهدا و ایثارگران در سالن کوثر ستاد فرماندهی نیروی هوایی سپاه برگزار شد، حجة الاسلام حیدر مصلحی نماینده ولی فقیه و سرپرست سازمان اوقاف و امور خیریه، در خصوص جایگاه تربیت قرآنی به ایراد سخنرانی پرداخت.

حجة الاسلام مصلحی این مراسم را زیباترین و ارزشمندترین جلسات قرآنی دانست و گفت: رزمندگان در دوران دفاع مقدس با تربیت قرآنی با جان خود از ارزشهای الهی که در رأس آن نظام مقدس جمهوری اسلامی است، دفاع کردند.

وی با اشاره به آیه « ان الله اشتری من المؤمنین انفسهم ...» در سوره توبه، موفقیت های پی در پی رزمندگان را در دوران 8 سال دفاع مقدس مرهون ارزشهای قرآنی دانست و تأکید نمود: اعزام به جبهه ها با بشارت های قرآنی و دعوتی که قرآن به جهاد داشت همراه بود و آنها را به حضور در جبهه های نبرد تشویق می کرد.

در این مراسم علاوه بر تلاوت قرآن توسط « محمود شحات محمد انور» یکی از قاریان جوان و برجسته مصری، گروه نورالهدی نیروی انتظامی نیز به اجرای همخوانی در منقبت مولای متقیان علی (ع) پرداخت.

در انتهای این مراسم به تعدادی از قاریان، حافظان و کاتبان رزمنده که بر اساس دو شاخص سابقه موثر در دوران دفاع مقدس و دارا بودن حداقل رتبه کشوری برگزیده شدند، با اهداء لوح تقدیر و تندیس همایش، تجلیل شد.

کاتب کل قرآن کریم شهید حجة الاسلام رضا سنگی، سرهنگ پاسدار نیرومند و سید مصطفی پیمبرپور از سپاه پاسداران، شهید ناخدا یکم علی اصغر سلیمانی، آزاده جانباز امیر سرتیپ رجبعلی زاده و سروان رحیم رجبی از ارتش، لطفی نیا از نیروی مقاومت بسیج،عاکفی از وزارت دفاع، سرهنگ منصوری و محمد بادپا از نیروی انتظامی، بسیجی آزاده عباس خاکساران از استان قزوین و صمد محمدپور از آذربایجان غربی علاوه بر لوح تقدیر و تندیس همایش، کمک هزینه سفره عمره مفرده را نیز دریافت کردند.

همچنین تعدادی دیگری از برگزیدگان دومین همایش تجلیل از قاریان و حافظان رزمنده معرفی شده از سپاه، ارتش، ستاد کل نیروهای مسلح، نیروی انتظامی، وزارت دفاع، بسیج و استان ها مفتخر به دریافت لوح تقدیر، تندیس همایش و کمک هزینه سفر به سوریه شدند که اسامی آنان به شرح ذیل می باشد؛ سیدمحمد علیپور یزدی، سیدحسن حسینی مجد، نصراله قاسمی، کاظم نصراللهی، حسین ایرانی، سیدمحمد جعفر پروانیان، غلامحسین سمیعی فرد، محمدرضا بابایی، اسماعیل فروتن نیا، ابراهیم کاظم خواه، اکبر حاج فتحعلی، محمدرضا شایق، سید اسداله رضوانی فرد.

این مراسم که به همت بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس با همکاری ستاد کل نیروهای مسلح، سازمان اوقاف و امور خیریه و دیگر مراکز امور قرآنی برگزار شد، از یوسف ایزدی، علیرضا ثبتی، محمد کوششی، مصطفی شیری، جواد نظری، علی شاپوری، یونس عبدی، علی مصیبی، حسن سلطان پناه، حاج شیخ ناصر فرقانی، مهدی مطهری صفات، علی فلاح و امام وردی سهرابی با اهدای لوح تقدیر و تندیس همایش به همراه کمک هزینه سفر به مشهد مقدس تجلیل شد.


منبع: خبرگزاری مهر

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo