شهید آوینی

 

توزیع کتابهای مرکز اسناد انقلاب اسلامی با مشکل مواجه است

همزمان با نخستین هم‌اندیشی متفکران حوزه مطالعات انقلاب اسلامی
کوشکی: توزیع کتابهای مرکز اسناد انقلاب اسلامی با مشکل مواجه است

بنابر گفته "محمد صادق کوشکی"،«توزیع کتاب های مرکز اسناد اسلامی از مشکلات بسیاری برخوردار شده است، چرا که ورود این کتاب ها به دانشگاه های کشور ممنوع است و هر استادی که بخواهد از کتاب های مرکز اسناد در تدریس و یا راهنمای پایان نامه ذکر منبع کند به عنوان متخلف معرفی می شود».

به نقل از روابط عمومی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، "محمد صادق کوشکی"، پژوهشگر، که در نخستین هم‌اندیشی متفکران حوزه مطالعات انقلاب اسلامی سخن می‌گفت، افزود: «انقلاب را به همه جای دنیا اعم از لبنان و فلسطین صادر کردیم اما متأسفانه نتوانستیم این انقلاب را به داخل دانشگاه های کشورمان بیاوریم».

این محقق تصریح کرد: مرکز اسناد اسلامی هر پنج روز یک بار کتابی با موضوع انقلاب اسلامی به چاپ می رساند اما اگر یک دهم از این کتاب ها مثمر ثمر باشد، رقم بالایی است اما در یکی از دانشگاه های تهران منبع را از کتابهای مرکز اسناد اسلامی انقلاب یاد کردم اما شخصا به من اخطار دادند که دیگر عنوان نکنم و به دانشجویان منابعی غیر از منبع کتابهای مرکز اسناد را معرفی کنم.

وی افزود: دانشگاه های ما با بحث تولید علم مخالفند و با کسانی که جرأت کنند الگوی غرب زدگی را بشکنند و به حوزه تولید علم وارد شوند مخالفت می کنند.

کوشکی اظهار داشت: از ساعت 15 تا 20 در مقابل چشمانم یکی از استادان را محکوم به این کرده بودند که دانشجو را به تأمل و تفکر دعوت کرده بود حتی این استاد به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر تولید علم و تفکر و تأمل اشاره کرد که مورد تمسخر مسئولان آن دانشگاه قرار گرفت.

وی عنوان کرد: متأسفانه برخی از دانشگاه های کشور استادانی را گزینش می کنند که با دیدگاه خودشان مطابقت می کنند تا دانشگاه ها منحصر شده باشند.

این محقق تصریح کرد: دانشجوهای مارکسیسم بیشتر در دانشگاه ها گزینش می شوند تا دانشجویانی که به تولید علم می پردازند.

وی افزود: کتاب های مرکز انقلاب را کتاب های شعاری می دانند و پایان نامه های دانشجویان که بر مبنای کتابهای مرکز اسناد انقلاب اسلامی تنظیم شده است را به تصویب نمی رساند.

کوشکی اظهار داشت: ما تنها دلخوش هستیم که کتاب چاب می کنیم البته این کتاب ها بسیار ارزشمند هستند اما باید به نوعی این کتابها عرضه شوند.

وی افزود: چرا نباید نظارتی بر رسانه ها و نشریات کشور داشته باشیم چند ماه پیش یکی از نشریات در رابطه با سهمیه رزمندگان توهین هایی را نوشته بود و رزمندگان را به لمپن هایی تشبیه کرده بود که از سهمیه رزمندگان استفاده می کنند و بدون سواد وارد دانشگاه می شوند و دولت از این رزمندگان به ظاهر تحصیلکرده به عنوان ابزار برای مبارزه با گروه اصلاح طلب استفاده می کنند. حتی زمانی که با یکی از مسئولان امر صحبت کردیم در پاسخ به ما گفتند که مسأله مهمی نیست. تا زمانی که این اهانت به فداکاران انقلاب اسلامی را مسأله ای مهم ندانیم هیچ زمانی نمی توانیم انقلاب را به جامعه بیاوریم.

منبع: خبرگزاری فرهنگ انقلاب اسلامی

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo