شهید آوینی

 

 کنگره بین المللی غدیر و انسجام اسلامی در مازندران برگزار می شود

کنگره بین المللی غدیر و انسجام اسلامی در روزهای 11 و 12 دی ماه امسال با حضور اندیشمندان داخلی و خارجی در استان مازندران برگزار می شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسامی مازندران و دبیر ستاد کنگره بین المللی غدیر افزود: به پیشنهاد نماینده ولی فقیه در استان و موافقت بنیاد بین المللی غدیر، کنگره بین المللی غدیر و انسجام اسلامی به دبیری استاندار مازندران و ریاست نماینده ولی فقیه در مازندران، دی ماه سالجاری در این استان برگزار می شود و فراخوان این کنگره نیز با برگزاری 15 جلسه منتشر شد.

وی با تبیین نقش غدیر در ایجاد انسجام اسلامی اظهار داشت: همانگونه که حکومت و نظام برآمده از اندیشه ها و رفتار حضرت علی (ع) و اهل بیت در ایران، قوی ترین زمینه وحدت اقوام و نژادها و مذاهب اسلامی و حتی اقلیت های دینی را فراهم آورد در سطح جهانی نیز حقیقت غدیر خواهد توانست وحدت و انسجام اسلامی را برای جهان اسلام به وجود آورد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مهلت ارسال مقاله به دبیرخانه کمیته علمی این کنگره را تا پایان آبان ماه ذکر کرد و بیان داشت: مقالات رسیده پس از انتخاب هیئت داوران در دو روز برپایی کنگره توسط نویسندگان و اندیشمندان ارائه و مجموعه مقالات نیز منتشر می شود و در اختیار مدعوین کنگره قرار داده خواهد شد.

وی تشکیل دو دبیرخانه در شهرهای قم و مشهد مقدس از سوی کمیته علمی را اقدامی در راستای ارتقاء سطح کیفی و علمی کنگره برشمرد و عنوان کرد: شش کمیته عهده دار پیگیری وظلیف خود برای برگزاری هرچه باشکوه تر کنگره بین المللی غدیر و انسجام اسلامی هستند.

دبیر ستاد کنگره بین المللی غدیر با تشکر از بنیاد بین المللی غدیر و شخص حضرت آیت الله خزعلی، اعلام کرد: دفتر نماینده ولی فقیه در مازندران، ارشد نمایندگی ولی فقیه در مراکز سپاه مازندران، مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان، دبیر ستاد احیای نماز مازندران و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران از اعضای شورای سیاستگذاری کنگره هستند.

منبع: خبرگزاری قرآنی ایران

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo