شهید آوینی

 

 فرهنگ غنی ايثار و شهادت بايد با ابزارهای متناسب، به نسل جوان انتقال يابد

معاون فرهنگی جهاد‌ دانشگاهی آذربايجان‌غربی گفت: واژه‌های ارزشی و گرانبهای ايثار و شهادت بايد در قالب‌های متناسب با ادبيات نسل جوان، به آنان منتقل شود.

«امين‌رستم‌زاده» معاون فرهنگی جهاد‌ دانشگاهی آذربايجان‌غربی، ضمن بيان مطلب فوق گفت: اين واژه‌ها كه در واقع هست‌ها و گنجينه‌های ارزشمند تاريخی ملت و نظام ماست، بايد با ابزارهای كاملا علمی و پژوهشی به صورت كاربردی تبيين و در قالب‌های متناسب به قشر جوان جامعه تعريف شود.

وی با اشاره به اين كه در هشت سال دفاع مقدس معنويات و آموزه‌های قرآنی باعث پيروزی انقلاب شد تصريح كرد: در واقع معادله تسليحاتی غربی‌ها با آموزه‌های قرآنی و معنوی ملت ايران در دوران دفاع مقدس فرو پاشيد.

«امين‌رستم‌زاده» افزود: جهاد در راه حق و حقيقتی كه در ارزش‌های اسلامی ما بر آن تاكيد شده، باعث ايجاد هم‌دلی و ارتقاء توان و روحيه انقلابی و اعتقادی رزمندگان ما شد كه نتيجه آن برهم خوردن نقشه‌های نظامی و استراتژيك و توان تعقل و تدبر نظامی تئورسين‌های صدام شد.

معاون فرهنگی جهاد‌ دانشگاهی واحد آذربايجان غربی ضمن اشاره به دستاوردهای برجسته علمی دانشمندان ايرانی خاطرنشان كرد: موفقيت‌های علمی و دستاوردهای هسته‌ای ما مديون تجربه موفق رزمندگان دوران جنگ تحميلی و رشادت‌ها و ايثارگری‌های شهدا و جانبازان است.

«رستم‌زاده» در ادامه سخنان خود دموكراسی را به عنوان يكی از دستاوردهای پيروزی انقلاب اسلامی دانست و گفت: پيروزی انقلاب شكوهمند اسلامی، شوك جديدی به جامعه بين‌الملل وارد كرد چرا كه مردمی با اتكا به معنويت و ارزش‌های دينی خود توانسته بود در مقابل طاغوت چندين صد ساله پهلوی مقاومت كند و لذا يكی از اهداف استكبار، مبارزه با اين حقيقت بود تا بتواند دموكراسی ديكته شده خود را به دنيا ارائه كند، اما با پيروزی انقلاب اسلامی و تبيين دموكراسی واقعی در ايران، اميد دشمنان اسلام به ياس و نااميدی تبديل شد.

 منبع: خبرگزاری قرآنی ایران

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo