شهید آوینی

 

 عواقب حمله به ایران به شدت دامن متعرضان را خواهد گرفت

رهبر معظم انقلاب فرمودند : کسانی که تهدید می کنند بدانند و بفهمند که حمله به ایران به صورت «ضربه زدن و گریختن» ممکن نیست و هرکس تعرض کند عواقب آن به شدت دامنش را خواهد گرفت.

حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی عصر شنبه در دیدار رؤسای سه قوه و دیگر مسئولان و کارگزاران کشور در بیاناتی مهم با اشاره به ابعاد مختلف کارآمدی نظام تأکید کردند: ملت مظلوم اما مقتدر ایران، در پرتو ذکر و یاد دائم پروردگار و به پشتوانه علم و عقل و عزم، به ایستادگی و احقاق حقوق خود ادامه می دهد.

ایشان ذکر پروردگار را مدافع دل و روح انسان در مقابل «هجوم شیطان و انگیزه های مادی گرایانه» خواندند و با اشاره به آیات قرآن مجید مبنی بر ذکر کثیر پروردگار افزودند: یاد دائم پروردگار، پشتوانه ثبات قدم در همه میدانهای دشوار زندگی فردی و اجتماعی است و مسئولان به علت وظایف سنگین خود بیش از دیگران، به ذکر پروردگار و خودسازی و معنویات نیازمندند.

حضرت آیت الله خامنه ای دوران دفاع مقدس را دوره درخشان اعتلای معنویات در جامعه دانستند و خاطرنشان کردند: حالات زیبا و مقدس رزمندگان و «انگیزه ها و شور و شوق» مردم برای حمایت از جبهه ها، مینیاتوری عظیم و بسیار زیبا از آثار و پیامدهای ذکر کثیر پروردگار و نمونه ای از اوجگیری فضائل اخلاقی در کشور بود که باید با همان شتاب و سیاق ادامه یابد و لازم است در این زمینه تلاش بیشتری صورت گیرد.

رهبر انقلاب اسلامی، جمهوری اسلامی را مقطعی عظیم از تاریخ ایران خواندند و با اشاره به تعیین مسئولان اصلی کشور با اراده و رأی مردم افزودند: هزاران سال بر این کشور حکومت فردیِ دیکتاتوری حاکم بود و جمعی محدود سرنوشت همه ملت را در دست داشتند اما امروز روشن ترین شکل مردمسالاری در ایران جاری است و مسئولان منتخب مردم از اول انقلاب تاکنون، کارهای بزرگی را به انجام رسانده و به پشتوانه ملت در مقابل نظام ظالمانه جهانی ایستاده اند.

ایشان بالندگی و پایداری نظام اسلامی در مقابل توطئه های گوناگون دشمنان و به چالش کشیده شدن مستکبران مغرور در مقابل جمهوری اسلامی را از جمله کارهای عظیم 28 سال اخیر برشمردند و خطاب به مسئولان نظام تأکید کردند: اهمیت مسئولیت خطیر خود را درک کنید و با «تلاش خستگی ناپذیر، و شناسایی و دور کردن عوامل ضعف و شکست»، قدر حقیقی این مسئولیت را بدانید.

حضرت آیت الله خامنه ای با اشاره به برخی ابعاد کارآمدی نظام افزودند: دشمنان به شدت در تلاشند که ناکارآمدی نظام اسلامی را القا کنند اما ظهور و گسترش اعتماد به نفس ملی در زمینه های علمی، فناوری و سیاسی – احیای کشاورزی نابود شده کشور، گسترش خدمات عمومی به مردم، رساندن صنعت ابتدایی ایرانِ قبل از انقلاب به صنعت پیچیده و حساس هسته ای، پیشرفت در صنایع نوین مانند نانوتکنولوژی، ایجاد و تحکیم مردمسالاری در بهترین شکل – ایجاد گفتمان پرطراوت بازگشت به هویت اسلامی در امت اسلامی – و جایگاه و تأثیرگذاری غیرقابل انکار جمهوری اسلامی در مسائل منطقه ای و جهانی از جمله ابعاد کارآیی نظام است و استکبار با همه طرحها و اقداماتش، قدرت انکار کردن این واقعیات را ندارد.

رهبر انقلاب اسلامی با تأکید بر ضرورت افزایش کارآیی نظام، علم و عقل و عزم را پشتوانه این حرکت عظیم خواندند و تأکید کردند: ملت ایران مانند امیرمؤمنان علی (ع) و همه اصحاب حق، مظلوم اما مقتدر است و به پشتوانه ذکر کثیر پروردگار و «اندیشه و عملِ عالمانه و عاقلانه»، و عزم راسخ به حرکت خود ادامه می دهد و این مظلومیت را از بین خواهد برد.

حضرت آیت الله خامنه ای با اشاره به استمرار تهدیدات دشمنان در تمامی سالهای پس از پیروزی انقلاب خاطرنشان کردند: این تهدیدات، بیش از هرچیز باعث آمادگی بیشتر ملت و نظام می شود البته کسانی که تهدید می کنند بدانند و بفهمند که حمله به ایران به صورت «ضربه زدن و گریختن»، ممکن نیست و هرکس تعرض کند عواقب آن به شدت دامنش را خواهد گرفت.

ایشان هدف دشمن از تکرار تهدیدات را خالی کردن دل مردم و مسئولان دانستند و تأکید کردند: ملت و مسئولان ایران هیچگاه از تهدیدات هراسی به دل راه نداده و نمی دهند و برعکس انتظار دشمن، آمادگی های گوناگون خود را افزایش می دهند.

رهبر انقلاب اسلامی، ادامه تهدیدات دشمن را نشان دهنده فقر و تهیدستی لیبرال دمکراسی در عرصه فکر و منطق ارزیابی کردند و افزودند: حضور جمهوری اسلامی در منطقه و جهان، حضور فکر و منطق و انگیزه معنوی است و دستگاه حکومتی برخواسته از لیبرال دمکراسی، به علت اینکه در این عرصه ها چیزی برای ارائه کردن ندارد با زبان تهدید حرف می زند مانند انسان بیسوادی که در مقابل یک انسان فاضل، فقط مشت و بازوی خود را نشان می دهد.

رهبر انقلاب اسلامی همچنین با اشاره به انتخابات مجلس هشتم، افزودند: همه باید به گونه ای عمل کنند که این انتخابات به وسیله ای برای افزایش اقتدار ملی و مایه عزت روزافزون ملت تبدیل شود و مانند همه انتخابات گذشته دشمن را ناامیدتر کند.

ایشان خطاب به جناحها و گرایشهای مختلف تأکید کردند: انتخابات را به عنوان هدفی عالی و شیرین مورد توجه قرار دهید و با پرهیز کامل از هرگونه جنجال و تخریب و بداخلاقی، همه عوامل خود را برای برگزاری پرشور و شوق آن بسیج کنید.

در ابتدای این دیدار محمود احمدی نژاد رئیس جمهور ضمن ارائه گزارشی از عملکرد دولت در یک سال گذشته، تکریم ارزشها و اصول انقلاب اسلامی و پایبندی به آنها را جهت گیری اصلی دولت نهم در بخش فرهنگی دانست و گفت: حمایت از تحقیق و پژوهش، علوم جدید، نوآوری علمی و مبتکران و فن آوران جوان نیز از برنامه های مورد اهتمام دولت بوده زیرا لازمه رسیدن به قله های کمال و پیشرفت توجه همزمان به علم و فرهنگ است.

احمدی نژاد درخصوص عملکرد اقتصادی دولت به رشد اقتصادی 3/6 درصدی در سال 85 بدون احتساب نفت اشاره و خاطرنشان کرد: در این مدت رشد بخش نفت برای اولین بار به 3 درصد رسید و بخش کشاورزی شاهد رشد کم سابقه 2/7 درصد بود ضمن آنکه میزان بیکاری نیز از یازده و نیم درصد در سال 84 به یازده و دو دهم درصد در سال 85 رسید و درآمدهای مالیاتی هم از 7/28 درصد در سال 84 به 5/29 درصد در سال 85 افزایش یافته است.

رئیس جمهور با یادآوری برنامه های جامع دولت، به برنامه حمل و نقل عمومی و مدیریت انرژی، برنامه جامع اشتغال، برنامه جامع فولاد و برنامه جامع آلومینیوم اشاره کرد و گفت: براساس برنامه جامع مسکن نیز که به تصویب مجلس شورای اسلامی رسیده، هرسال یک میلیون و پانصدهزار واحد مسکونی با اعطای زمین و تسهیلات بانکی مورد حمایت دولت قرار می گیرند و قیمت زمین از هزینه تمام شده مسکن حذف می شود.

احمدی نژاد اصلاح نظام بانکی و جداسازی نیازهای ضروری مردم از برنامه های سرمایه گذاری، اصلاح ساختار بیمه، فعال سازی بیش از پیش بورس، و حمایت از سرمایه گذاری داخلی و خارجی در امور زیربنایی و نفت و گاز را از دیگر اقدامات دولت برشمرد و افزود: یکی از وظایف سنگین دولت اجرای سیاستهای اصل 44 است که با پایان بررسی لایحه اصل 44 در مجلس، اجرایی شدن این سیاستها آغاز خواهد شد و همه شرکتهای مشمول این اصل اکنون آماده واگذاری هستند.

وی درخصوص عملکرد دولت نهم در عرصه سیاست خارجی، از مسئله هسته ای به عنوان یکی از سنگین ترین و پیچیده ترین چالش های نظام اسلامی در طول 28 سال گذشته یاد کرد و با تأکید مجدد بر پایان یافتن مسئله هسته ای گفت: در گزارش اخیر آژانس بین المللی انرژی اتمی به حقانیت و حرکت قانون مند ملت ایران اشاره و اعلام شد آژانس می تواند عدم انحراف ایران را تأیید کند.

احمدی نژاد خشم برخی قدرتهای زورگو از گزارش اخیر آژانس اشاره و تأکید کرد با وجود همه جنجالهاامروز ملت ایران در مسئله هسته ای نسبت به دو سال قبل به مراتب جلوتر و دارای پیشرفت است و دشمنان این ملت نیز ضعیف تر و مستأصل تر شده اند.

در پایان این دیدار نماز جماعت مغرب و عشا به امامت حضرت آیت الله خامنه ای اقامه شد و سپس حاضران روزه خود را به همراه رهبر انقلاب اسلامی افطار کردند.


منبع: خبرگزاری مهر

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo