شهید آوینی

 

محفل انس با قرآن در دارالقرآن کریم امام خمینی اراک برگزار می شود

مسئول واحد خواهران دارالقرآن امام خمینی(ره) گفت: محفل انس با قرآن همزمان با میلاد با سعادت حضرت امام حسن(ع) در این مرکز برگزار می شود.

زهرا سلیمانی افزود: در این محفل نورانی که به مناسبت ماه مبارک رمضان و میلاد دومین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت و با حضور قرآن آموزان این مرکز قرآنی برگزار می شود، قاریان و حافظان قرآن کریم استان مرکزی به قرائت آیات نورانی کلام وحی می پردازند.

وی قرائت روزانه نیم جزء از قرآن کریم را از دیگر برنامه های دارالقرآن امام خمینی (ره) شهرستان اراک در ماه بهار قرآن عنوان کرد و افزود: دارالقرآن امام خمینی (ره) اراک در سال 1372 به پیشنهاد سازمان آموزش و پرورش استان مرکزی به عنوان اولین مدرسه قرآن در سطح کشور تاسیس شد و تاکنون جمع کثیری از بانوان شهرستان اراک آموزش های لازم را در رشته های مختلف قرآنی در این دارالقرآن فرا گرفتند.

سلیمانی در ادامه با بیان این که در ترم تابستان سال جاری یک هزار و 150 نفر قرآن آموز در مقاطع مختلف سنی در پنج مرکز وابسته به این دارالقرآن شرکت کردند، بیان داشت: قرآن آموزان در رشته های حفظ، روخوانی، روانخوانی، تجوید 1و 2 و عملی قرآن کریم آموزش های لازم را به مدت دو ماه فرا گرفتند.

وی خاطرنشان کرد: در پایان ترم با برگزاری آزمون عملی و کتبی، 122 نفر از قرآن آموزان در رشته های مختلف به عنوان برگزیده انتخاب شدند که در مراسم اختتامیه این کلاس ها با اعطاء گواهینامه و لوح از آنان تقدیر شد.

مسئول واحد خواهران دارالقرآن امام خمینی(ره) کسب رتبه اول مسابقات علوم قرآنی استان مرکزی از سوی قرآن آموزان این مرکز، تعمیر، تجهیز و توسعه دارالقرآن، برگزاری مراسم در اعیاد و وفایات ائمه معصوم(ع)، برگزاری مسابقه کتبی ، برگزاری آزمون طرح 1441 در رشته های حفظ و قرائت با حضور 100قرآن آموز و برپایی غرفه در نمایشگاه نماز شانزدهمین اجلاس سراسری نماز را از مهمترین برنامه های اجرایی این مرکز در سال جاری عنوان کرد

منبع : خبرگزاری مهر

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo