شهید آوینی
 
عرضه نخستين نيايش‌نامه چندرسانه‌ای در نمايشگاه قرآن‌كريم
«نورالجنان» نخستين نيايش‌نامه چندرسانه‌ای جهان اسلام در پازدهمين نمايشگاه بين‌المللی قرآن‌كريم عرضه شده‌است.

اين نرم‌افزار كه در جشنواره نرم‌افزارهای علوم اسلامی رتبه دوم را كسب كرده، حائز عنوان خادم القرآن نيز شده‌است.

«نورالجنان» كه توسط مركز تحقيقات كامپيوتری علوم اسلامی تأليف و تدوين شده، مجموعه‌ای از دعا و كتب اخلاقی است كه در آن قرآن‌كريم به همراه متن كامل 67 عنوان كتاب از منابع اصلی ادعيه، شرح و ترجمه دعاها و نيز كتاب‌های اخلاقی ارائه شده‌است.

ادعيه و اعمال يكی از مهمترين قسمت‌های نرم‌افزار«نورالجنان» است كه امكاناتی مانند فهرست‌ها، زيارات، اعمال هفته، نماز و تعقيبات، اعمال ماه‌ها و نمايش متن را داراست.

كتب اسلامی موجود در زمينه ادعيه و اخلاق همراه لغت‌نامه، جستجو، قرآن‌كريم، كتب انگليسی در 63 عنوان ويژگی‌های بخش كتابخانه اين نرم‌افزار است.

نمايش عنوان زيرمجموعه‌ای از بخش كتابخانه است. كتاب‌نامه بخشی از قسمت نمايش شامل كتاب‌شناسی، نسخه‌شناسی و زندگی‌نامه مؤلفان است. افزون بر اين، انتخاب دامنه‌های مختلف كتاب‌ها بر اساس مآخذ ادعيه و ترجمه و شرح، اخلاق و فلسفه دعا كاربر را در تعيين محدود پژوهش ياری می‌رساند.

بخش‌های اعمال‌روز، نگارخانه و امكانات عمومی نيز در نرم‌افزار «نورالجنان» موجود است. در بخش نگارخانه با انتخاب نام مبارك هر يك از چهارده معصوم(ع) و نيز گزينه «اولياء الله»، ده‌ها تصوير ديدنی به همراه چند مولودی و مرثيه‌ی مرتبط با نام انتخابی معرفی می‌شود.

در بخش كتب انگليسی كتابخانه نرم‌افزار، ترجمه كامل صحيفه سجاديه و كتاب جهاد اكبر امام خمينی(ره) به زبان انگليسی نمايش داده شده و كاربر می‌تواند به جستجو در كلمات و عبارات دو ترجمه بپردازد.

منبع: خبرگزاری قرآنی ایران(ایکنا)

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo