شهید آوینی

 

برنامه‌های فرهنگی آستان قدس رضوی در ماه رمضان اعلام شد

نمايندگی آستان قدس رضوی: ادارات فرهنگی آستان قدس رضوی در آستانه ماه مبارك رمضان، خود را برای پذيرايی از زايران روزه‌دار آماده می‌كنند.

«امير خوراكيان»، معاون تبليغات و ارتباطات آستان قدس رضوی، با اعلام اين مطلب افزود: هر يك از ادارات فرهنگی آستان قدس رضوی برنامه‌های فراوانی را برای شب‌ها و روزهای ماه رمضان تدارك ديده‌اند كه با حضور زايران و مجاوران روزه‌دار به اجرا در خواهد آمد.

امير خوراكيان در ابتدا به برنامه‌های اداره امور فرهنگی حرم مطهر رضوی اشاره كرد و گفت: در سحرهای ماه مبارك، هر شب از ساعت 24 به بعد، زايران می‌توانند در رواق دارالهدايه از ويژه برنامه «در خلوت انس»، قرائت و شرح دعای ابوحمزه ثمالی بهره‌مند شوند.

وی افزود: در روزهای 5 و 6 ماه رمضان مطابق با 26 و 27 شهريورماه برنامه «حكمت غريب» با موضوع تفويض و امضای ولايتعهدی امام رضا (ع) در همين مكان برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: علاوه بر اين برنامه‌ها 4 مسابقه ويژه به‌مناسبت حلول ماه مبارك رمضان، ولادت امام حسن مجتبی (ع)، شهادت حضرت علی (ع)، روز جهانی قدس و نماز جمعه و 1 مسابقه در هفته دفاع مقدس برگزار می‌شود.

معاون تبليغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی در ادامه به برنامه‌های اداره پاسخ گويی به سؤالات دينی و اطلاع رسانی اشاره كرد و افزود: در ماه رمضان هر پنج‌شنبه شب و پس از قرائت دعای كميل، جلسات پرسش و پاسخ «به سوی ظهور» درباره شبهات مطرح درباره مبحث ظهور، در قالب نشست‌های «نسيم معرفت» برگزار می‌‌شود، در اين جلسات كه در محل مدرسه پريزاد حرم مطهر برقرار خواهد شد، استادان حوزه و دانشگاه در جمع زايران به طرح شبهات پرداخته و به آنها پاسخ می‌دهند.

خوراكيان به برنامه «حلقه معرفت» اشاره كرد و گفت: اين برنامه نيز هر شب در محل مدرسه پريزاد برگزار می‌شود و طی آن استادان حوزه و دانشگاه در فضايی صميمی به سؤالات دينی و مشاوره‌ای زايران پاسخ می‌دهند.

وی افزود: دفاتر راهنمايی زاير و پاسخ گويی به سؤالات شرعی نيز همانند سابق آماده‌اند تا به ارائه خدمات به زايران بارگاه منور رضوی بپردازند.

معاون تبليغات و ارتباطات اسلامی در ادامه به برنامه فرهنگی حرم مطهر رضوی برای زايران غير ايرانی اشاره كرد و افزود: زايران عرب زبان می‌توانند هر روز پس از نماز ظهر و عصر در رواق درالرحمه حرم مطهر رضوی در جلسات بيان احكام شركت كنند و علاوه بر اين كلاس تفسير قرآن كريم ويژه زايران عرب زبان تدارك ديده شده است.

خوراكيان افزود: زايران اردو زبان نيز می‌توانند با حضور در محل مقبره شيخ حر عاملی از برنامه‌های تدارك ديده شده بهره‌مند شوند.

وی به ارسال پيام تبريك به آستان قدس رضوی به سراسر جهان اشاره كرد و افزود: به مناسبت فرا رسيدن ماه رمضان پيام تبريكی به دو هزار آدرس اينترنتی و 30 هزار آدرس پستی از انديشمندان و مسلمانان جهان ارسال می‌شود.

وی ادامه داد: علاوه بر اين جزواتی دينی نيز به آدرس اين مشتركان ارسال خواهد شد.

منبع : خبرگزاری مهر

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo