شهید آوینی
 
الجزاير؛ ميزبان مسابقات بين‌المللی قرآن كريم

مسابقات بين‌المللی قرآن كريم، جايزه‌‌ی بزرگ الجزاير، از بيست‌و دوم تا بيست‌و چهارم ماه مبارك رمضان، در الجزيرة، پايتخت الجزاير برگزار خواهد شد.

به نقل از(Elmoudjahid)، شركت‌كنندگانی از پنجاه ‌و هفت كشور جهان در اين دوره از رقابت‌ها كه از سوی «عبدالعزيز بو تفليقه»، رئيس‌جمهور الجزاير برگزار خواهد شد، در رشته‌های قرائت و تفسير قرآن كريم با يكديگر به رقابت خواهند پرداخت.

«عبدالله تمين»، مشاور وزير اوقاف و امور دينی الجزاير در اين باره گفت:« 57 كشور برای شركت در اين مسابقات دعوت شده‌اند كه تاكنون تنها بيست و پنج كشور، نمايندگان زير بيست و پنج سال خود را برای حضور در اين رقابت‌ها معرفی كرده‌اند.»

اين مسابقات در مركز « دارالامام» استان محمديه‌ در الجزيرة و با قضاوت داوران بين‌المللی به رياست شيخ «ايمان رشدی»، دبيركل مركز جهانی قرائت قرآن كريم، برگزار خواهد شد.

گفتنی است همزمان با برگزاری اين رقابت‌ها و در همين مركز، مسابقات جايزه‌ی ملی الجزاير نيز در رشته‌ی قرائت قرآن و در گروه سنی زير پانزده‌سال برگزار خواهد شد كه در حال حاضر هفده نفر برای شركت در اين مسابقات اعلام آمادگی كرده‌اند؛ هيئت داوران مسابقات ملی نيز از سوی گروهی از داوران داخلی كشور الجزاير هدايت می‌شود كه همگی از مدرسان قرآنی مركز قرائت قرآن الجزيرة هستند.

يادآوری می‌شود مراسم اهدای جوايز و تقدير از برندگان، درمسجد جامع شهر الجزيرة و در شب قدر برگزار خواهد شد.

منبع: خبرگزاری قرآنی ایران

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo