شهید آوینی
 
دو هزار مبلغ به مناطق فارس اعزام می شود

مدیر کل تبلیغات اسلامی فارس از اعزام دو هزار و 500 مبلغ برای ایام رمضان به مناطق و روستاهای این استان خبر داد.

حجت الاسلام عبدالرضا خوشنویس پیش از ظهر امروز در نشستی خبری افزود: از این تعداد حدود 300مبلغ زن نیز وجود داشته که در شهر شیراز به امر تبلیغ خواهند پرداخت.

وی با بیان اینکه امسال اعزام مبلغ از سه نهاد دفتر تبلیغات اسلامی، اوقاف و سازمان تبلیغات اسلامی صورت گرفته است خاطرنشان کرد: به دلیل حساسیتی که در شهرستان شیراز وجود دارد از کل مبلغان اعزامی حدود 300مبلغ در شیراز و روستاهای اطراف آن به امر تبلیغ خواهند پرداخت.

مدیر کل تبلیغات اسلامی فارس از اعزام 700 مبلغ توسط اوقاف استان فارس خبر داد و افزود: این اعزام با هماهنگی های صورت گرفته در راستای اجرای طرح" اشراق 1" از طریق اوقاف انجام می شود.

حجت الاسلام خوشنویس عنوان کرد: همچنین حدود 200نفر از ائمه جماعات شیراز نیز آماده اعزام و امر تبلیغ خواهند بود.

وی خاطرنشان کرد: پیش بینی می شود این دو هزار و 500 مبلغ طی 30روز ماه رمضان حدود 80 هزار جلسه سخنرانی را برگزار کنند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی فارس ضمن ارزیابی مناسب از عملکرد این سخرانی ها در ایام رمضان یادآور شد: فعالیت مبلغان اعزامی به روز و پویا خواهد بود ضمن اینکه سعی شده فعالیت های سازمان تبلیغات اسلامی نیزضمن پرهیز از ایستایی همواره به روز و پویا باشد.

وی با اشاره به کمبود مبلغان زن در ایام رمضان تصریح کرد: در حال حاضر جامعه تبلیغی بانوان فارس دچار آسیب های فراوانی بوده که نوعی ساماندهی و پالایش در آن جامعه احساس می شود که در این بخش فعلا امکانات استان در حد 300مبلغ است.

این مسئول همچنین از مردم و تشکل های فرهنگی در روستاها خواست تا با برنامه ریزی مناسب شرایط تبلیغی مناسب را برای مبلغان ایجاد کنند تا آنان بدون داشتن دغدغه و اضطراب های فرهنگی به امر تبلیغ بپردازند.

مدیر کل تبلیعات اسلامی فارس افزایش سطح کمی و کیفی اعزام مبلغ را یکی از ویژگی های ماه رمضان امسال دانست و افزود: امسال در بحث کیفی، اعزام به صورت کامپیوتری و بانک اطلاعاتی صورت گرفته و از نظر کیفی نیز پیش بینی می شود که مقام اول کشور را به خود اختصاص بدهیم.

حجت الاسلام خوشنویس در ادامه از فعالیت 169 روحانی طرح هجرت و مستقر در روستای های فارس به عنوان یک اقدام تاثیر گذار و مطلوب یاد و اضافه کرد: بر اساس ارزیابی و تحلیل های به عمل آمده ، ضریب امنیتی در روستاهایی که از وجود این روحانیون بهره مند هستند به مراتب بهتر از سایر نقاط است.

وی تاکید کرد: اگر داده ها و ستاده های این سازمان در استان فارس را ارزیابی کنیم در زمینه فرهنگی تبلیغات اسلامی فارس پس از آموزش و پرورش در مقام دوم قرار خواهد گرفت.

مدیر کل تبلیغات اسلامی فارس برگزاری کلاس های قرآن آموزی را به عنوان یکی از اقدامات فرهنگی وسیع این نهاد در طول سال و به ویژه ایام رمضان دانست و افزود: در حوزه فعالیت های قرانی تبلیغات اسلامی فارس مقام اول کشور را به خود اختصاص داده است.

منبع: خبرگزاری مهر

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo