شهید آوینی
 
برگزاری اولين كارگاه آموزشی دفاع مقدس در تبريز

اولين كارگاه آموزشی دفاع مقدس در تبريز با حضور جمعی از برادران و خواهران روز گذشته 20 شهريورماه در مجتمع فرهنگی هنری تبريز بهكار خود پايان داد.

مؤسسه «جنبش نو»‌ اولين كارگاه آموزشی دفاع مقدس در تبريز را با حضور استاد «برادران» و با هدف آشنايی با تاريخ جنگ و اشاعه فرهنگ جهاد و شهادت و انتقال آن به نسل‌های آينده در زنده نگه داشتن ياد و خاطره بزرگ مردان در تالار شهيد آوينی واقع در مجتمع فرهنگی هنری تبريز و طی 19 و 20 شهريورماه برگزار كرد.

برادران كه توفيق حضور در جبهه‌های 8 سال دفاع مقدس و توفيق جهاد علمی در دو دهه اخير در حوزه علميه قم را داشته‌ است، به اهميت جايگاه دفاع مقدس پرداخت و بيان كرد: اگر اين نگاه را به دفاع مقدس حاكم كرده به حقيقتی می‌رسيم و معلوم می‌شود عظمت انقلاب اسلامی دفاع مقدس است و تأكيد بيشتری روی ديدگاه دفاع مقدس كرد.

در اين گارگاه، برادران به بيان مقدمه‌ای از چگونگی پيروزی انقلاب اسلامی و نقش دشمنان در انقلاب و جنگ، سپس اولين بحثی كه در موضوع دفاع مقدس به آن پرداخت چرا جنگ شروع شد، چگونگی آغاز جنگ و بررسی سوابق و اسناد دفاع مقدس و ارائه بحث‌های مختلف با استناد به مدارك و اسناد نظامی موجود پرداختند.

در آخر به حفظ ارزش‌های دفاع مقدس تأكيد كرده و به بيان رشادت‌های جوان‌مردان دفاع مقدس و حضور آن‌ها در جنگ پرداخت.

اين گارگاه به مدت 2 روز 20 و 21 شهريورماه از ساعت 16 الی 19 در تالار شهيد آوينی مجتمع فرهنگی هنری تبريز برگزار شد.

يادآوری می‌شود، دفاع مقدس نيروهای مسلح جمهوری اسلامی ايران تحت فرماندهی و رهبری حضرت امام (ره) و حمايت و پشتيبانی آحاد مردم ايران در مقابل تجاوز سراسری عراق به سركردگی صدام حسين 8 سال به طول انجاميد.

در طول اين 8 سال با وقوع حوادث مختلف مراحل دفاع مقدس شكل گرفت و علی‌رغم تمام كاستی‌ها بر اثر حوادث انقلاب اجازه دست‌يابی به هيچ يك از اهداف تعيين شده به رژيم متجاوز عراق نداد. نهايتا" پرونده 8 سال دفاع مقدس در سال 1366 با اعلام پذيرش قطع‌نامه از طريق ايران به طور رسمی بسته شد ولی در روزهای پايانی اين نبرد طولانی نيز حماسه‌های خلق شده توسط فرزندان دلاور اين مرز و بوم نشان داد كه برای بيگانه هيچ جای پايی در اين خاك وجود ندارد.

منبع: خبرگزاری قرآنی ایرانی

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo