شهید آوینی
 
جشنواره فرهنگی هنری قدر در اراک برگزار می شود
مسئول انجمن قرآن و نهج البلاغه استان مرکزی گفت: جشنواره فرهنگی، هنری قدر همزمان با ششمین نمایشگاه قرآن کریم در اراک برگزار می شود.

محمدرضا جعفری افزود: این جشنواره پنجم مهر ماه سال جاری همزمان با 15 ماه مبارک رمضان در اراک برگزار می شود.

وی هدف از برگزاری این جشنواره را ترویج فرهنگ غنی و آموزه های ناب قرآن کریم از طریق مبادی روز آمد هنری، ایجاد فضای معنوی قرآنی با استفاده از حال و هوای ماه رحمت در بین جوانان به ویژه اصحاب فرهنگ و هنر، به تصویر کشیدن و عینی کردن مفاهیم قرآنی، معرفی استعدادهای جوان و ایجاد خلاقیت در ذهن جوانان هنرمند، مشارکت جوانان در فرهنگ سازی جامعه و بستر سازی برای فعالیت دانش آموختگان هنر و برپایی نمایشگاه از آثار منتخب عنوان کرد.

جعفری با بیان این که این جشنواره در دو بخش حضوری و غیر حضوری برگزار می شود، خاطرنشان کرد: بخش حضوری این جشنواره شامل رشته های تصویر سازی داستان های قرآن کریم، تایپو گرافی اسماء الحسنی و بسم الله و هنرهای تجسمی و بخش غیر حضوری رشته های طراحی، نقاشی، پوستر، نگارگری، حجم، خوشنویسی، عکس و ادبی است.

وی در خصوص شرایط شرکت در این جشنواره یادآور شد: شرکت در این جشنواره برای همه هنرمندان آزاد است و آثار ارسالی باید از پویایی و نوآوری و هویت فرهنگی، قرآنی و هنری در تکنیک، فرم و محتوا برخوردار باشند.

مسئول انجمن قرآن و نهج البلاغه استان مرکزی با بیان این که هنرمندان علاقمند برای ثبت نام در بخش حضوری تا 22شهریورماه سال جاری مهلت دارند، عنوان کرد: آثار ارسالی در هر رشته از سوی هیئت داوران ارزیابی و به نفرات برگزیده جوایزی اهدا و به کلیه هنرمندانی که آثار آنان به نمایشگاه راه یابد، گواهی شرکت داده خواهد شد.

جشنواره فرهنگی هنری قدر ویژه ماه مبارک رمضان به همت انجمن قرآن و نهج البلاغه و همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی در اراک اجرا می شود.

 

منبع: خبرگزاری مهر

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo