شهید آوینی
 
برگزاری 14 عنوان از برنامه‌های جشنواره امام رضا(ع) در گستره جهان اسلام

14 جشنواره از 36 برنامه پنجمين جشنواره فرهنگی هنری امام رضا (ع) به صورت بين المللی و در گستره جهان اسلام برگزار می‌شود.

به نقل از روابط عمومی وزارت ارشاد، مسوول كميته امور بين‌الملل جشنواره امام رضا(ع) با اعلام اين خبر گفت: برگزاری جشنواره امام رضا(ع) بستر بسيار خوبی برای هم انديشی فرهيختگان جهان اسلام درسال وحدت ملی و انسجام اسلامی است.

سيد علی حسينی اظهار داشت: برگزاری اين تعداد جشنواره و با گستره بين‌المللی با مشاركت هنرمندان، شعرا، نويسندگان و علاقمندان به خلق آثار بديع فرهنگی هنری در خصوص سيره حضرت رضا(ع) فرصت و بستر بسيار خوبی برای هم‌انديشی انديشمندان و فرهيختگان جهان اسلام فراهم كرده تا در سالی كه از سوی مقام معظم رهبری به نام « اتحاد ملی و انسجام اسلامی» نام گرفته، جلوه‌ای از اين وحدت و انسجام را در عرصه فرهنگ رضوی به نمايش بگذارند.

وی روند امور اجرايی و اطلاع‌رسانی جشنواره‌ها را مطلوب خواند و گفت: تمام فراخوان‌های جشنواره‌هايی كه به صورت بين‌المللی برگزار می‌شود، به زبان‌های فارسی، انگليسی، عربی و اردو ترجمه شده و به نمايندگی‌ها و رايزنی‌های فرهنگی جمهوری اسلامی ايران در سراسر جهان ارسال شده است.

مسوول كميته امور بين‌الملل جشنواره امام رضا(ع) با رضايت‌بخش خواندن ميزان استقبال مخاطبان اين جشنواره‌ها در خارج از كشور گفت: ميزان آثار رسيده به دبيرخانه‌های اين جشنواره‌ها حاكی از حضور پرشور و خالصانه هموطنان ايرانی خارج از كشور همچنين ساير هنرمندان، نويسندگان، شعرا و علاقمندان به خلق آثار بديع در خصوص سيره و منش حضرت رضا(ع) در سراسر جهان اسلام است.

وی حضور برخی چهره های شاخص و حتی ارائه آثار از سوی افراد غير مسلمان در خارج از كشور را ستود و اظهار داشت: اقبال ارزشمند هنرمندان، شاعران، نويسندگان مسلمان و حتی غيرمسلمان در جشنواره‌ها نشان‌دهنده ميزان ارادت و عمق عشق مسلمانان و آزادگان جهان اسلام به اهل بيت عصمت و طهارت(س) خصوصاً حضرت ثامن الائمه علی ابن موسی‌الرضا(ع) است.

حسينی در پايان گفت: بر اساس هماهنگی‌های به عمل آمده، برخی از برجسته‌ترين هنرمندان، شعرا و نويسندگان جهان اسلام در مراسم اختتاميه پنجمين جشنواره فرهنگی هنری امام رضا(ع) حضور خواهند داشت كه بی‌شك فرصت خوبی برای هم‌انديشی و تعميق باورهای الهی ميان انديشمندان و فرهيختگان جهان اسلام فراهم خواهد كرد.

پنجمين جشنواره فرهنگی هنری امام رضا(ع) از سالروز ولادت كريمه اهل بيت حضرت فاطمه معصومه (س) تا سالروز ميلاد با سعادت حضرت رضا(ع) در سی استان كشور و از 21 آبان تا 1 آذر ماه 1386 برگزار می‌شود.

منبع: خبرگزاری قرآنی ایران

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo