شهید آوینی
 
چمران: يادمان‌های دفاع مقدس بايد گويای مظلوميت رزمندگان باشد 

يادمان‌های ساخته شده از دفاع‌مقدس بايد گويای مظلوميت رزمندگان باشد تا آن روحيه را در مخاطب القا‌ كند و به مردم نشان دهد چه كسانی و چگونه در راه حفظ سرزمين اسلامی جانفشانی كرده‌اند.

مهدی چمران در بازديد از ستاد گردشگری جنگ گفت: تمام زحماتی كه برای حفظ آثار جنگ تحميلی صورت می‌گيرد، وقتی بروز و نمود می‌يابد كه به مردم نشان داده شود. بنابراين بايد بر روی جذب مخاطب كارهای مؤثری انجام شود.

وی ادامه داد: در اين كار بايد جذاب بودن و گويايی ارزش‌های دفاع مقدس مورد نظر باشد. ضمن اين‌كه يادمان‌های ساخته شده نيز بايد گويای مظلوميت رزمندگان باشد تا آن روحيه را در مخاطب القا‌ كند و به مردم نشان دهد چه كسانی و چگونه در راه حفظ سرزمين اسلامی جانفشانی كرده‌اند.

چمران افزود: تحقق اين مهم مشكل است اما اگر سرمايه‌گذاری شود، نتيجه می‌دهد و در اين راه نبايد از روش‌های نو و گوناگون روز غافل شويم.

وی گفت: تنها نشان دادن مكان‌ها برای مخاطبان كافی نيست و بايد از ارزش‌های خلق شده و تاريخ جنگ كه كم‌تر از آن‌ها ياد می‌شود را ياد كنيم.

رئيس شورای شهر تهران با بيان خاطره‌ای از شهيد چمران و رويارويی او با يك تيپ زرهی عراق در سوسنگرد‌ گفت: بايد به مردم گفت كه چنين انسان‌هايی در كشورمان بودند كه در عين مظلوميت، حماسه‌های به يادماندنی از خود نشان داده‌اند. بايد واقعيت‌های دفاع مقدس را به صورت مطلوب بازگو كنيم.

وی با تأكيد بر غافل نبودن از كارهای فرهنگی گفت: نهادينه كردن فرهنگ ايثار، آينده كشور را تضمين می‌كند.

چمران در پايان عنوان كرد: اقدامات ستاد گردشگری جنگ مناسب و اميدوار كننده است.

دبير ستاد گردشگری جنگ: " آماده‌ايم يادمان‌های دفاع مقدس را ثبت ميراث فرهنگی كنيم و در اين راستا سعی داريم، طرح ثبت معنوی دفاع مقدس را به يونسكو اعلام كنيم ."

در ابتدای اين بازديد، عليرضا مقيمی دبير ستاد گردشگری جنگ با ارائه گزارشی از فعاليت‌ها و همچنين اهداف تشكيل اين ستاد گفت: هدف ما پيوند زدن گردشگری مناطق دفاع مقدس با اماكن مذهبی، مناطق باستانی و طبيعی استان‌ها مرزی است و اين فضاها برای راهيان نور ديده شده است.

وی اظهار كرد: آماده‌ايم يادمان‌های دفاع مقدس را ثبت ميراث فرهنگی كنيم و در اين راستا سعی داريم، طرح ثبت معنوی دفاع مقدس را به يونسكو اعلام كنيم.

مقيمی در بخش ديگری از سخنانش گفت: در حال تعريف مسيرهای گردشگری جنگ هستيم كه اين مسير در استان ايلام تعريف شده است و مسيرهای گردشگری بقيه استان‌های درگير با جنگ نيز در دست بررسی است.

وی همچنين اظهار كرد: با بسيج در حال مذاكره هستيم تا از حوزه اعزام راهيان نور خارج شده و كار فرهنگی در اين‌باره انجام دهد و اعزام كاروان‌ها به آژانس مسافرتی ويژه اين كار واگذار شود.

منبع: خبرگزاری قرآنی ایران

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo