شهید آوینی

 
اولين يادواره 400 شهيد روحانی در مازندران برگزار شد

جلسه كميته سياستگذاری يادواره 400 شهيد روحانی مازندران، روزگذشته سيزدهم شهريورماه در اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران برگزار شد.

در اين مراسم كه با حضور «قاسم عزيززاده گرجی»، معاون فرهنگی اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مازندران، سيد «محمود خيرالامور»، مديركل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران و نمايندگانی از بنياد شهيد، دانشگاه مازندران و دانشگاه آزاد اسلامی مازندران، در اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران برگزار شد، به بحث و تبادل نظر نسبت به مسايل چاپ و نشر كتاب برای معرفی شهيدان روحانی مازندرانی پرداختند.

«قاسم عزيززاده گرجی»، معاون فرهنگی اين اداره كل، ضمن قدردانی از حضور فعالان و تلاشگران راه شهدا گفت: ستاد يادواره شهدای مازندران برای معرفی هر چه بيشتر شهدای روحانی به آحاد مردم، اقدام به تهيه و تدوين زندگينامه و آثار بجای مانده از 400 شهيد روحانی كرده است كه از جمله اين كتب می‌توان به زندگی نامه شهيد حجةالاسلام و المسلمين «هاشمی‌نژاد» اشاره كرد.

وی افزود: اين يادواره برای اولين‌بار در استان مازندران به مرحله اجرايی رسيده و از حساسيت بالايی برخوردار است.

در ادامه جلسه سيد «محمود خيرالامور»، مديركل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران، در اين‌باره گفت: نفس كارهای ماندگار در زمينه‌های امور جانبازان و ايثارگران به‌ويژه شهيدان عزيز، واجب و ارزشمند است، اما مهم‌تر از همه اين است كه از ديدگاه ويژه‌ای به آن بنگريم و آن‌را به‌عنوان يك مسئله حيثيتی مطرح كنيم.

وی افزود: درباره شهدا كتاب‌های زيادی چاپ شده، اما مسؤولان فرهنگی بايد با ايجاد حركتی جديد به رشد و بالندگی نويسندگان متعهد استان مازندان، آثاری را درخور شأن شهدای روحانی خلق كنند تا بر تارك فرهنگ ايثارگری و شهادت اين استان درخشش داشته باشد.

منبع:خبرگزاری قرآنی ايران

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo