شهید آوینی
 
آيت‌الله مكارم شيرازی: مسلمانان نيازمند ارتباط و تعامل فكری و علمی گسترده با دنيا هستند
آيت‌الله مكارم شيرازی در ديدار رهبر مسلمانان كشور ساحل عاج و هيئت همراه تصريح كرد: مسلمانان نيازمند ارتباط و تعامل فكری و علمی گسترده با دنيا هستند.

آيت‌الله مكارم شيرازی در ديدار رهبر مسلمانان كشور ساحل عاج و هيئت همراه با تأكيد بر لزوم حفظ اتحاد و همبستگی امت اسلامی، خواستار تلاش گسترده مسلمانان برای دست‌يابی به جايگاه شايسته خود در تمام عرصه‌های اجتماعی، فرهنگی و سياسی در ساحل عاج شد.

مكارم شيرازی با بيان اينكه مسلمانان نيازمند ارتباط و تعامل فكری و علمی گسترده با دنيا هستند، تبادل طلاب و دانش آموختگان علوم دينی در دو كشور را خواستار شده و افزود: وجود طلاب علوم دينی در همه جا دارای بركات فراوان است و سبب بيداری اسلامی و حيات دين در جوامع می شود.

اين مرجع تقليد با تأكيد بر جايگاه زبان فارسی و نقش ايرانيان در حفظ و نشر مبانی دينی، كتابخانه ‌آيت‌الله‌العظمی مرعشی نجفی را نماد تلاش ايرانيان در اين راستا ارزيابی كرده و اظهار داشت: اين كتابخانه حاوی گنجينه ارزشمند كتب خطی است كه در هيچ جای دنيا يافت نمی‌شود.

در ادامه اين ديدار، الحاج ابوبكر فوفانا، رهبر مسلمانان ساحل عاج نيز با ارائه گزارشی از وضعيت مسلمانان در قاره آفريقا از استقبال مردم اين قاره نسبت به معارف اسلامی و مبانی دينی خبر داد و گفت: اسلام در كشور آفريقايی ساحل عاج به سرعت در حال پيشرفت است و مساجد و مراكز علمی اسلامی بسياری در اين كشور تأسيس شده است.
مكارم شيرازی:
وجود طلاب علوم دينی در همه جا دارای بركات فراوان است و سبب بيداری اسلامی و حيات دين در جوامع می شود.

وی با اشاره به نقش دانش‌آموختگان مركز جهانی علوم اسلامی حوزه علميه قم در نشر اسلام و آشنايی جوامع مختلف با معارف اسلامی، بر گسترش روابط علمی ميان حوزه علميه قم با ساير مراكز علمی به ويژه كشور ساحل عاج تأكيد كرد.

الحاج ابوبكر فوفانا از وجود بيش از هزار مسجد فعال در ابيجان، پايتخت ساحل عاج خبر داد و گفت: با وجود جمعيت هفتاد درصدی مسلمان ساحل عاج، اما نقش عمده‌ای در اداره حكومت اين كشور به عهده ندارند.

وی ابراز اميدواری كرد با تلاش و بهره‌مندی از شرايط موجود مسلمانان اين كشور به جايگاه شايسته خود دست يابند.

منبع: خبرگزاری قرآنی ایرانی

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo