شهید آوینی
 
 پارك‌موزه دفاع مقدس استان بوشهر در ساحل اين استان بنا مي‌شود

مديركل بنياد حفظ آثار و نشر ارزش‌هاي دفاع مقدس استان بوشهر گفت: با وجود ساحلي بودن استان بوشهر منتظر آماده‌سازي بخشي از ساحل اين استان و تاسيس پارك موزه دفاع مقدس استان در آن محل هستيم.
وی افزود: از مهمترين برنامه‌هاي در دست اقدام بنياد حفظ آثار و نشر ارزش‌هاي دفاع مقدس استان بوشهر ايجاد پارك موزه دفاع مقدس است تا هر كسي كه وارد آن مي‌شود با تاريخ دو قرن مقاومت استان بوشهر آشنا شود.

وي يكي ديگر از اهداف تأسيس اين پارك موزه را جمع‌آوري اسناد مربوط به دفاع مقدس عنوان كرد و افزود: در حال جمع‌آوري اسناد هستيم تا بتوانيم تاريخ هشت سال دفاع مقدس استان را به شكل صحيح و دقيق به بازديدكنندگان و آنان كه نسل پس از جنگ هستند ارائه دهيم و از رزمندگان، خانواده شهدا، سازمان و ارگان‌هايي كه به نحوي اسناد و مداركي در اين خصوص در اختيار دارند مي‌خواهيم آنها را به رسم امانت در اختيار ما بگذارند تا همه بتوانند از آنها بهره معنوي ببرند و نقش واقعي بوشهر را در هشت سال دفاع مقدس به عينه ببينند.

وي در مورد ميزان پيشرفت ساخت اين پارك موزه گفت: در حال تملك زمين هستيم كه با رايزني‌هاي صورت گرفته تقريبا مشكلي در اين زمينه وجود ندارد. در استان بوشهر به دليل ساحلي بودن براي آماده‌ كردن زميني مساعد براي انجام اين كار به صرف زمان نياز است.

وي با بيان اينكه تقويم زماني خاصي براي آغاز و انجام اين پروژه مشخص نشده است اظهار داشت: منتظر هستيم زمين را تملك كنيم تا بعد در خصوص بودجه لازم تصميم‌گيري شود و به نظر نمي‌رسد در اين زمينه مشكلي وجود داشته باشد زيرا منطقي به نظر نمي‌رسد در استان بوشهر با وجود عسلويه و اينكه اين استان را پايتخت انرژي كشور مي‌نامند براي طرح ايجاد پارك موزه دفاع مقدس با كمبود بودجه مواجه شويم.

آدين همچنين گفت: كتابخانه تخصصي دفاع مقدس استان بوشهر نيز با نزديك به هزار عنوان كتاب و بيش از پنج هزار جلد شامل كتاب‌هاي مرجع، شعر، داستان، خاطره و تاريخ در محل اداره كل حفظ آثار و نشر ارزش‌هاي دفاع مقدس استان قرار دارد و در اختيار علاقه‌مندان

منبع: سایت ساجد

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo