شهید آوینی
 
همايش دستاوردهاي عفاف و حجاب در بستر جامعه در اراك برگزار شد

همايش دستاوردهاي عفاف و حجاب در بستر جامعه با هدف ارتقاء فرهنگ عفاف و حجاب از سوي اداره كل آموزش فني و حرفه‌اي استان مركزي برگزار شد.

مديركل آموزش فني و حرفه‌اي استان مركزي ظهر روز دوشنبه دراين مراسم گفت: حجاب و عفاف به عنوان يكي از مهم‌ترين مسائلي است كه قوام و استحكام جامعه و خانواده را به دنبال دارد لذا لازم است تا در سطح كلان مسئولان فرهنگي براي آن برنامه‌ريزي اصولي و منطقي داشته باشند.

سيد هاشم فاطمي با اشاره به نقش زن در جامعه اظهار كرد: جايگاه و نقش زن در جامعه تا جايي است كه يكي از محورهاي رسالت پيامبرگرامي اسلام (ص) نجات زن و ارتقاء مقام و منزلت وي بوده است.

وي در بخش ديگري از سخنان خود بيان كرد: مسائل اخلاقي و ارزشي و از جمله مبحث عفاف و حجاب در محيط‌هاي آموزشي از اهميت بيشتري برخوردار است چراكه با تربيت و پرروش انسان همراه است بنابراين بايد باحساسيت بالاتري به آن پرداخته شود.

اشرف جواهري مشاور استاندار و دبيركميته جوانان و خانواده استان مركزي نيز طي سخناني با اشاره به ريشه‌هاي تاريخي مبارزه استعمار با حجاب در ايران گفت: زماني كه استعمار دشمني به نام اسلام را در مقابل خوديافت يكي از كارهايي را كه براي مبارزه با آن انجام داد تخريب شخصيت زن مسلمان و كشف حجاب بود.

وي با اشاره به نقش خانواده در بسترسازي مسائل فرهنگي بيان كرد: حجاب و عفاف بايد با شناخت صورت پذيرد تا معناي واقعي و دستاورد بزرگ آن در جامعه ظاهر شود.

مشاور امور بانوان استانداري با تاكيد بر اينكه اين مسئله از طريق الگوسازي و بسترسازي فرهنگي محقق مي‌شود گفت: خانواده در اين مسير نقش بسيار حساسي را برعهده دارد.

عبدالجواد رهبر، معاون اداره كل آموزش فني و حرفه‌اي نيز با بيان اينكه تقوا با عفاف قرين است گفت: كسي كه متقي باشد عفاف و به دنبال آن حجاب واقعي را نيز دارد.

وي افزود: بزرگان ما در دامن زنان عفيفه و متقي پرورش يافته‌اند و اين مسئله نتيجه تلاشي بوده است كه آنان در راه خودشناسي داشته‌اند.

منبع: خبرگزاری فارس

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo