شهید آوینی
 
 اهانت نظاميان آمريكايي‌ به مقدسات اسلامي در افغانستان

مردم جنوب شرق افغانستان با برگزاري تظاهراتي اهانت نظاميان آمريكايي به مقدسات اسلامي را در پي پخش تعدادي توپ‌ فوتبال كه نام مقدس «الله» بر آنها نوشته شده بود، محكوم كردند.

به نقل از «اي بي سي نيوز»، اين توپ‌ها منقش به پرچم عربستان سعودي بوده كه شعار قرآني مسلمانان را نيز در بر دارد.

ارتش آمريكا اعلام كرده كه اين ايده براي دادن هديه‌اي به كودكان افغاني بوجود آمده بود تا آنها را خوشحال كند و آنها متوجه نبوده‌اند كه اين امر مي تواند توهين آميز باشد.

اين توپ‌ها از يك بالگرد براي مردم استان "خوست" به پايين انداخته شده بود كه بعضي منقوش به پرچم كشورهاي ديگر بوده و تعدادي نيز پرچم عربستان سودي را كه حاوي شعار «لا اله الا الله» به عنوان آغاز ايمان و اسلام آوردن مسلمانان است را در بر داشته‌اند.

عربستان سعودي پيش از اين نيز به مسئولين جام جهاني فوتبال به خاطر توليد توپ‌هايي كه پرچم كشور آنها روي آن بوده اعتراض كرده بودند.

روحانيون افغان به نيروهاي آمريكايي به خاطر اين كار اعتراض كرده و حدود 100 نفر در استان «خوست» تظاهراتي را صورت دادند.

«ميرواعظ ياسيني» از اعضاي مجلس افغانستان گفت: "نوشتن آيه قرآن روي چيزي كه با پا به آن ضربه مي زنيد براي هر مسلماني در هر نقطه جهان توهين است."

يكي از سخنگويان ارتش آمريكا گفت كه نيروهاي آمريكايي تلاش زيادي را صورت داده اند تا در همكاري با رهبران محلي و روحانيون به فرهنگ مردم احترام بگذارند و توزيع اين توپ‌هاي فوتبال هم براي دادن هديه به بچه هاي افغاني بوده است اما متأسفانه چيزي روي توپ‌ها بوده كه ما سريعاً متوجه توهين آميز بودن آن نشده و از اين كار عذرخواهي مي‌كنيم.

منبع: خبرگزاری فارس

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo