شهید آوینی
 
  ساخت پناهگاه مقامات صهيونيست زير كوه‌هاي قدس آغاز شد

ساخت پناهگاه بزرگ ويژه مقامات رژيم صهيونيستي براي در امان ماندن از حملات احتمالي بوسيله سلاح‌هاي غير متعارف، در كوه‌هاي قدس آغاز شد.

روزنامه صهيونيستي "يديعوت آحارونوت" امروز با انتشار اين خبر، نوشت اين پناهگاه كه "يوم الحساب (روز قيامت)" نام دارد با هزينه بيش از يك ميليارد شكل ‍[واحد پول عبري] و زير نظر "ايهود باراك" وزير دفاع ساخته مي‌شود و تا سال 2011 ميلادي به پايان مي‌رسد.

اين روزنامه با اشاره به اينكه اين پناهگاه، قابليت حفاظت در برابر حملات هسته‌اي را داراست، مي‌افزايد: به نظر مي‌رسد اين پناهگاه، پايان جهان است. اين چيزها را تنها مي‌توان در فيلم‌هاي سينمايي يا تلويزيون ديد. از هم‌اكنون مي‌توان مقامات اسرائيل را در اينجا مشاهده كرد كه با حالتي سراسيمه، كشور در حال اشتعال خود را اداره مي‌كنند.

يديعوت‌آحارونوت در ادامه آورده است: اين خندق بزرگ، مي‌تواند سران ارتش، اعضاي دفاتر دولت و افراد منتخب آنان، فرماندهان بلندپايه نظامي، نخست‌وزير و نمايندگان پارلمان را در خود جاي دهد تا پس از حمله اتمي در "يوم الحساب" بتوانند كشور را اداره كنند.

اين روزنامه صهيونيستي مي‌افزايد: محافظ‌ها مي‌توانند پس از حدود 10 دقيقه پياده‌روي در كانال‌هايي كه در داخل كوه‌هاي قدس حفر شده، به دالاني برسند كه با لامپ‌هاي فلورسنت روشن مي‌شود و عرضي بيش از يك متر دارد تا دو كاميون بتوانند در كنار هم به اعماق زمين بروند.

اين گزارش حاكي است در دو سوي اين دالان، كليدهاي اتاق‌هاي ويژه دستگاه‌ها و ماشين‌ها ديده مي‌شود و پس از طي مسافتي حدود دو كيلومتر در عمق زمين كه هيچ‌كس اجازه ورود به آن را ندارد، به مجموعه‌اي مي‌رسيم كه تالارهاي متعددي دارد و ارتفاع سقف آن ده‌ها متر است.

يديعوت‌آحارونوت نوشت: در اين مكان، اتاق‌هايي براي صدها نفر از پناهندگان ساخته خواهد شد و مقري جداگانه نيز براي مقامات نظامي و سياسي در نظر گرفته شده و پلكان‌هايي نيز براي فرار پيش‌بيني شده است. همچنين اين مجموعه از طريق معبري زيرزميني به دفتر جديد نخست‌وزيري كه قرار است در مجموعه ساختمان‌هاي دولتي ساخته شود مرتبط مي‌شود.

اين روزنامه مي‌نويسد: اين طرح عظيم، ميلياردها شِكِل ماليات را بر ماليات‌دهندگان تحميل خواهد كرد.

منبع: خبرگزاری فارس

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo