شهید آوینی
 
هم انديشي پيرامون رسانه و مهدويت

انجمن روزنامه نگاران مسلمان در نظر دارد با برگزاري يك سري هم انديشي در زمينه هاي دانش ارتباطات و رسانه و مسائل فرهنگي محيط مناسبي را براي تبادل نظر آماده كند. از این رو روز شنبه اولين هم انديشي خود را در آستانه ولادت با سعادت حضرت ولي عصر(عج) با عنوان رسانه و مهدويت برگزار کرد. در اين هم انديشي آيت الله ميرباقري رئيس فرهنگسراي علوم اسلامي قم به بيان نكاتي پيرامون جايگاه رسانه و ايجاد انتظار عمومي در رسيدن به جامعه موعود پرداختند.

ایشان در ادامه فرمودند:‌ جامعه موعود بر محور كمالات و كرامات و اراده انساني است كه مقام عبوديت و بندگي مطلق و طبيعتا مقام خليفه اللهي را كه طرق توحيد و ولايت خداوند است را منجر مي شود لذا تحقق جامعه موعود بر محور ولايت حقه است.

ايشان جهان را در سيطره تمدن مادي غرب دانستند كه اين سيطره وقتي به نقطه موعود برسد كلمه توحيد ظاهر مي شود و منجربه سقوط اين تمدن مي شود و وظيفه خطير رسانه ها در اين موقعيت زماني و مكاني ايجاد ياس و اميد(تبري و تولي) نسبت به اين به تمدن در حال سقوط غرب است اما اين رسالت نياز به تلاش بسياري دارد چراكه عمده رسانه هاي جهان در سيطره اربابان غرب مي باشد.

در ادامه اين هم انديشي اصحاب رسانه و خبرگزاري ها به بحث و تبادل نظر پيرامون اين مسئله پرداختند. اين هم انديشي قرار است به صورت سلسله جلسات و با حضور اساتيد مجرب برگزار گردد.
 

منبع: خبرگزاری فرهنگ انقلاب اسلامی

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo