شهید آوینی
 
خدمت رسانی به خانواده شهدا باید متناسب با شأن این عزیزان باشد

نماينده مردم تبريز در خانه ملت گفت: با اصلاح قانون اساسنامه بنياد شهيد، خدمت‌رساني به خانواده معظم شهدا و ايثارگران هماهنگ‌تر و جامع‌تر خواهد شد.

عشرت شايق ، تصريح كرد: پس از موافقت مقام معظم رهبري با ادغام بنياد شهيد، سازمان جانبازان و ستاد رسيدگي به امور آزادگان و تشكيل بنياد شهيد و امور ايثارگران، ارايه خدمات به افراد تحت پوشش بر اساس قوانين و مقررات هر يك از اين نهادها ارايه مي‌شود كه اين مساله ناهماهنگي‌هايي به وجود آورده است.

عضو مجمع ايثارگران مجلس با اشاره به مطرح بودن لايحه اصلاح قانون اساسنامه بنياد شهيد انقلاب اسلامي در دستور كار مجلس گفت: در اين لايحه ضمن انجام تغييرات لازم براي هماهنگ كردن خدمات قابل ارايه به افراد تحت پوشش، تاكيد شده كه اين خدمات بايد متناسب با شان، حق، حرمت و منزلت جامعه هدف شامل خانواده‌هاي شاهد، جانبازان، آزادگان و خانواده آنان باشد.

شايق در ادامه افزود: توانمندسازي فردي و جمعي آحاد جامعه هدف به منظور ايفاي نقش و رسالت مطلوب و موثر در مديريت اداري و سياسي كشور و هم‌چنين بسترسازي براي حضور فيزيكي فعال و موثر جانبازان در عرصه اجتماعي و پيش‌بيني امكانات خاص در معابر، اماكن عمومي و اداري، فضاها و وسايل نقليه عمومي در سطح شهرها و كشورها از مواردي است كه در اين لايحه پيش‌بيني شده است.

شايق در پايان گفت: در صورت تصويب نهايي اين لايحه، رييس بنياد موظف خواهد بود ظرف 4 ماه نسبت به تهيه مقررات اداري و استخدامي بنياد و ساير آيين‌نامه‌هاي مورد نياز اقدام و جهت تصويب، به هيات وزيران ارايه كند.

منبع: خبرگزاری فرهنگ انقلاب اسلامی

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo