شهید آوینی
 
جنايات صهيونيست ها عليه مسجد الاقصي

در مرداد سال 1348 (1969 م ) مسجدالاقصي شاهد جنايتي فجيع بود . بخش شرقي اين مسجد توسط صهيونيست ها به آتش كشيده شد به طوري كه سقف جنوبي منبر سلطان نورالدين و محراب صلاح الدين همگي در آتش سوختند.

هم اكنون سي و هشت سال از اين اقدام جنايتكارانه مي گذرد; اقدامي كه با همفكري و همراهي رژيم صهيونيستي صورت گرفت و در حال حاضر به اشكال مختلف ادامه مي يابد.
اقدام صهيونيست ها در به آتش كشيدن مسجدالاقصي آن هم دو سال پس از اشغال كامل قدس در واقع اولين گام براي انهدام اولين قبله گاه مسلمانان محسوب مي شود.

پس از سال ها صهيونيست ها علاوه بر اقداماتي چون گسترش ديوار ندبه كه از طريق تخريب يك محله كاملا فلسطيني نشين به نام « المغاربه » صورت پذيرفت اقدامات وسيعي را در توسعه شهر و انتقال شهرك نشينان صهيونيست به خصوص به بخش غربي آن و ايجاد كمربندهاي جمعيتي در اطراف آن كرده اند در حالي كه در سال 1967 يعني در زمان اشغال بخش شرقي قدس جمعيت يهوديان در آن صفر بود . امروز 48 درصد از ساكنان اين بخش را صهيونيست ها تشكيل مي دهند و با احتساب تمامي قدس به انضمام آنچه كه قدس بزرگ شهرت يافته درمي يابيم كه 70 درصد از جمعيت را صهيونيست ها تشكيل مي دهند .

براساس آخرين آمارگيري كه در سال 2000 صورت پذيرفت جمعيت اين شهر 630 هزار نفر است كه از اين ميان تنها 190 هزار نفر فلسطيني هستند جمعيتي كه همواره تحت فشار بوده و صهيونيست ها از هيچ اقدامي براي بيرون كردن آنها از اين شهر فروگذاري نمي كنند . به هر شكل رژيم صهيونيستي در صدد است تا با احداث 140 هزار واحد مسكوني براي يهوديان جمعيت اين شهر را به مرز يك ميليون نفر برساند.
حريق تنها جنايتي نبود كه صهيونيست ها عليه سمبل قداست شهر و كل فلسطيني يعني مسجدالاقصي مرتكب شدند بلكه اين مسجد اسلامي شاهد جنايات بسياري بود . چهل يهودي در سال 1979 سعي در يورش به داخل مسجدالاقصي و برگزاري مراسم ديني خود در آن نمودند كه با مقاومت ساكنان مسلمان قدس مواجه شدند. با اين وجود قاضي دادگاه صهيونيستي راي به برائت آنها داد در سال 1980 يك صهيونيست افراطي به نام « مائير كاهان » سعي كرد با كار گذاشتن يك تن موادمنفجره اين مسجد را منهدم كند كه اين جنايت نيز ناكام ماند اما « مائير » كه توسط مردم دستگير شد در دادگاه صهيونيست ها محاكمه و تنها به شش ماه زندان محكوم گرديد.

در 27 ژانويه 1982 تلاش ديگري براي ويراني مسجدالاقصي با امداد الهي و هوشياري مردم ساكن قدس ناكام ماند . عاملان اين اقدام هدف خود را برپايي معبد سوم سليمان اعلام كردند.
در ژانويه 1989 تعدادي از نمايندگان كنست رژيم صهيونيستي در يك اقدام تحريك آميز متوني از شعائر ديني خود را از داخل مسجدالاقصي قرائت نمودند مسئله اي كه موجب واكنش مردم مسلمان ساكن قدس شد و بين آنان و نظاميان صهيونيست محافظ آنها درگيري ايجاد شد. هفت روز پيش از آن نيز سي صهيونيست كه از طرفداران جنبش افراطي « مجوش بناحيم » بودند وارد مسجدالاقصي شدند كه نگهبانان و نمازگزاران آنها را به بيرون راندند . آخرين مورد آن هم تا قبل از تخريب بخش هايي از پل المغاربه در سپتامبر 2000 بود كه شارون جنايتكار با هتك حرمت اين محل مقدس وارد آن شد.

به هر شكل ما هر سال سالگرد وقوع جنايت به آتش كشيده شدن مسجدالاقصي را به ياد مي آوريم و درباره آن مي نويسيم و مي خوانيم اما خطري كه اين مسجد و شهر مقدس را تهديد مي كند همچنان پابرجاست در حالي كه انتفاضه سپيده دمي زيبا را براي آن نويد مي دهد.

منبع: خبرگزاری فرهنگ انقلاب اسلامی

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo