شهید آوینی
 
برپايی نهمين گفتمان مهدويت با «موضوع انتظار، امنيت و صلح جهانی» در شيراز

نهمين گفتمان مهدويت با موضوع «انتظار، امنيت و صلح جهانی» به ابتكار مؤسسه پژوهشی «انتظار نور»، ششم و هفتم شهريور در شيراز برگزار می‌شود.

به نقل از مركز خبر حوزه، حجت‌الاسلام‌ والمسلمين سيد «محمدمسعود معصومی» رييس مؤسسه پژوهشی انتظار نور با اشاره به گسترش اعتقاد مهدويت در دنيا اظهار داشت: امروز جمهوری اسلامی تنها كشوری است كه پرچم مهدويت را بر دوش گرفته است و مقدمات ظهور آن حضرت را فراهم می‌كند.

وی در ادامه افزود: تعميق مباحث مهدويت، هدايت پژوهشگران و انديشمندان اسلامی در امر مهدويت، گسترش مباحث مهدويت، ارائه پژوهش‌های روز آمد در حوزه مهدويت، باز كردن عرصه‌های نو در پژوهش‌های مهدوی و تعيين جريانات منحرف و غير علمی مهدويت از مهم‌ترين اهداف نهمين دوره گفتمان مهدويت در شيراز به شمار می‌رود.

وی به برگزاری هفت گفتمان مهدويت در قم، گفت: در اين گفتمان‌ها اهداف پژوهشی، فرهنگی و تبليغی را دنبال می‌كرديم و در گفتمان هشتم كه در مشهد برگزار شد، تلاش شد تا رويكرد پژوهشی و علمی بيشتری به مباحث مهدويت صورت پذيرد.

رييس مؤسسه پژوهشی انتظار نور ادامه داد: متأسفانه شاهد حضور برخی از جريانات منحرف مهدوی در سطح جامعه هستيم كه بايد پژوهشگران و انديشمندان كشور متناسب با تمامی اقشار و سطوح جامعه از كودك و نوجوان تا تحصيل‌كرده‌های سطوح عالی دست به قلم برده و در حوزه مهدويت به نشر آثار بپردازند.

وی گفت: نهمين دوره گفتمان مهدويت، همزمان با جشن نيمه شعبان با حضور پژوهشگران و انديشمندان در سالن حافظيه شيراز برگزار می‌شود و از مجموع 110 مقاله ارسالی تعداد 20 مقاله برتر ارائه و مورد تجليل قرار خواهند گرفت.

حجت‌الاسلام والمسلمين «معصومی»، با بيان اين‌كه از سال گذشته موضوعات مرتبط با جهان امروز در حوزه انتظار مورد توجه قرار گرفته تصريح كرد: در گفتمان هشتم موضوع انتظار و اقتدار مؤمنان مورد بحث قرار گرفت و در گفتمان نهم انتظار، امنيت و صلح جهانی و در گفتمان دهم انتظار و دولت اسلامی و در گفتمان يازدهم انتظار و تمدن اسلامی مورد بحث و بررسی قرار داده می‌شود.

وی انتشار بيش از 20 عنوان كتاب در حوزه مهدويت را از ديگر فعاليت‌های سال گذشته مؤسسه پژوهشی انتظار نور عنوان كرد و افزود: تلاش شده تا گفتمان بين مذاهب مهدويت و گفتمان بين‌الاديان «صلح» نيز كه تاكنون همايش مقدماتی آن‌ها برگزار شده است در دستور كار اين مؤسسه بيايد.


منبع: خبرگزاری قرآنی ایران (ایکنا)

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo