محفل انس با قرآن کریم ویژه نخستین کنگره مرحوم کربلایی کاظم کریمی برگزار شد

محفل‌ انس باقرآن کریم، ویژه نخستین کنگره مرحوم کربلایی کاظم کریمی ساروقی، حافظ کل قرآن کریم در محل امامزادگان ‪ ۷۲‬تن ساروق برگزار شد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ‌استان مرکزی شب گذشته در این محفل انس گفت: باید با استفاده و بهره ‌گیری ازشیوه‌ های مختلف، قرآن به معنای واقعی وارد زندگی افراد شود.

حجت‌ الاسلام علی هاشمی افزود: قرآن کامل ‌ترین منشور زندگی فردی و اجتماعی انسانهاست که تاسی به آن، سعادت بشریت تضمین می شود.

وی با اشاره به این که انس مردم با قرآن سبب سلامت روحی و روانی جامعه شده و امنیت را تثبیت می‌کند،‌ اظهار داشت: مرحوم کربلایی کاظم‌، حافظ کل قرآن ثابت کرد که ‌در هر زمانی می‌توان با انجام اعمال دینی و اسلامی زمینه تحول بزرگ درونی و بیرونی را فراهم کرد.

امامزاده ‪ ۷۲‬تن ساروق در ‪ ۴۸‬کیلومتری شهرستان اراک ودر حاشیه روستای ساروق ر واقع شده است.

امامزاده ‪ ۷۲‬تن ساروق از نوادگان امام رضا (ع )بودند که درعبور از استان مرکزی به شهادت رسیدند و روستای ساروق به خاک سپرده شدند.

کربلایی محمد کاظم کریمی ساروقی در سال ‪۱۳۰۰‬هجری قمری در روستای ساروق از توابع شهر اراک، در استان مرکزی به دنیا آمد. وی در امامزادگان ‪ ۷۲‬تن ساروق مورد لطف پروردگار قرار گرفت و با این که سواد خواندن و نوشتین نداشت به یکباره حافظ کل قرآن کریم شد. مرحوم کربلایی کاظم کریمی ساروقی در سال ‪ ۱۳۷۷‬هجری قمری در شهر مقدس قم درگذشت و در قبرستان نو به خاک سپرده شد.

نخستین کنگره بین‌المللی بزرگداشت حافظ کل قرآن کریم "محمد کاظم کریمی ساروقی" ازصبح امروز به ‌مدت دو روز در استان های مرکزی و قم جریان دارد. محفل انس قرآن کریم شب گذشته با حضور اندیشمندان و شرکت کنندگان نخستین کنگره کربلایی کاظم ساروقی در زادگاه وی روستای ساروق برگزار شد، جمعی ازقاریان برجسته کشور و ممتاز مسابقات بین‌ المللی قرآن چند آیه از کلام‌ الله مجید را قرائت کردند.


منبع: خبرگزاری مهر

Logo
https://old.aviny.com/News/86/06/01/06.aspx?&mode=print