شهید آوینی

 

آیات سوره زمر در برنامه "1441" تفسیر می شوند
تابستان 1441 که با طراحی شورای معارف سیما تهیه می شد، پس از اذان ظهر آیات سوره مبارکه زمر را با حضور کارشناسان قرآنی مورد تفسیر، روخوانی و روانخوانی قرار می دهد تا مخاطب عام به ویژه نسل جوان، با مفاهیم بلند این آیات آشنا شده و به روخوانی و حفظ قرآن علاقمند شوند.

علی بختیار تهیه کننده برنامه تابستان 1441 در گروه فرهنگ و معارف شبکه سوم سیما اظهار داشت : این برنامه در قالب ترکیبی پخش می شود و از آیتمهای تفسیر آیه به آیه سوره زمر، پلاتو مجری، کارشناس روخوانی، روانخوانی و حفظ تشکیل شده است.

وی افزود: این برنامه قرار بود 9 مرداد آغاز و هفتم شهریور خاتمه یابد اما تداخل با با سایر برنامه ها و همچنین فشردگی در کنداکتور شبکه باعث تأثیر در پخش این برنامه شده است. اگر در برنامه های شبکه فشردگی به وجود نیاید برنامه 15 دقیقه ای تابستان 1441 هر روز پس ازاذان ظهر پخش می شود.

تهیه کننده این برنامه تأکید کرد که همه گروه های سنی می توانند از این برنامه استفاده کنند اما هدف از ساخت آن تشویق جوانان جهت حفظ ، روخوانی و تفسیر سوره مبارکه زمر بوده که با استفاده از کارشناسان و قاریان قرآن کریم انجام می شود.

وی همچنین اشاره کرد که این برنامه در طول ماه مبارک رمضان پخش نخواهد شد و پس از اتمام رمضان المبارک بر اساس صلاح دید شبکه ادامه خواهد یافت.

بختیار تصریح کرد: شبکه سه تلاش می کند برنامه های دینی خود را با توجه به مخاطب عام و محوریت جذب جوانان ساخته و پخش کند، به رغم آنکه این شبکه به جوانان اختصاص دارد اما مخاطب عام در برنامه سازی های دینی نادیده گرفته نمی شود.

تهیه کننده برنامه تابستان 1441 با اشاره به تمهیداتی که در این برنامه به منظور جذب جوانان اندیشیده شده، گفت: تلاش کردیم به نوعی با استفاده از نیروی جوان در عوامل مقابل دوربین و حتی پشت دوربین، استفاده از نور و رنگ و موسیقی و فرم، جوانان را به این برنامه قرآنی جذب کنیم.

وی اظهار داشت: طراحی این برنامه را شورای معارف سیما برعهده داشته تا در تابستان امسال قرآن به خانه های مردم وارد شود. از آنجا که آیات سوره مبارکه زمر ویژگیهای خاصی دارد برای این برنامه انتخاب و به 42 برنامه تقسیم بندی شد. در این برنامه ها یک تا 3 آیه مورد بررسی قرار می گیرد.

 

منبع : خبرگزاری مهر

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo