شهید آوینی

 

بهترین کتب دفاع مقدس برای کودکان و نوجوانان معرفی می شود
بهترین کتاب های کودک و نوجوان دفاع مقدس که در سال گذشته منتشر شده اند در یازدهمین دوره از انتخاب بهترین کتاب سال دفاع مقدس معرفی می شوند.

به نقل از ستاد خبری کتاب سال دفاع مقدس، در این جشنواره از میان کتاب های دفاع مقدسی که در سال 1385 برای اولین بار منتشر شده اند برترین اثر به انتخاب هیات داوران معرفی و تقدیر می شود.

جعفر ابراهیمی (شاهد)، حمید گروگان و بیوک ملکی که داوری کتاب های رسیده به بخش کودک و نوجوان را در دهمین دوره از جایزه انتخاب بهترین کتاب سال دفاع مقدس برعهده داشتند از میان آثار ارسالی به دبیرخانه و در حوزه "شعر" هیچ کتابی را به عنوان برگزیده رتبه های اول تا سوم اعلام نکردند اما از کتاب های "مهمان بابا" سروده مهری ماهوتی و "جبهه در یک آلبوم" سروده عباسعلی سپاهی یونسی تقدیر به عمل آمد.

سال گذشته در گروه "داستان کودک" از این بخش نیز هیچ کتابی به عنوان رتبه اول و دوم اعلام نشد اما "باران در بهشت" نوشته هادی خورشاهیان رتبه سوم را کسب کرد و لیلا برزگر با کتاب "خورشید زخمی" توانست عنوان تقدیری را به خود اختصاص دهد.

در دهمین دوره این جایزه هیات داوران همچنین در بخش "داستان و رمان نوجوان" هیچ کتابی را شایسته دریافت عناوین رتبه اول و سوم ندانست اما کتاب "شکارچی پرندگان" نوشته حمید اکبرپور برگزیده رتبه دوم شد.

 

منبع : خبرگزاری مهر

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo