شهید آوینی

 

سه هزار کانون فرهنگی هنری مساجد در کشور فعال هستند
دبیر ستاد عالی مساجد کشور از فعالیت سه هزار کانون فرهنگی و هنری مساجد در سراسر کشور خبر داد.

مشاور وزیر و دبیر ستاد عالی کانون های مساجد شامگاه سه شنبه در آئین اختتامیه جشنواره آواها و نغمه های آسمانی در ساری افزود: دبیرخانه ستاد عالی مساجد برای سال جاری هفت جشنواره را در سراسر کشور برگزار می کند که اولین جشنواره آن به نام آواها و نغمه های آسمانی در مازندران با شرکت 26 استان و 20 تیم در دو رشته تواشیح و سرود در حال برگزاری است.

حجت الاسلام حمید رضا سلیمانی با اشاره به جشنواره های سال جاری ستاد عالی کانون های مساجد اظهار داشت: جشنواره نشریات تجربی محصول کار کانون های مساجد در استان فارس، ساخت و نمایش فیلم کوتاه با موضوع نماز در خراسان جنوبی، شعر و قطعات ادبی کوتاه در کرمانشاه، هنرهای تجسمی در اصفهان و الگوهای برتر آموزشی در تهران و نیز جشنواره قرآن به مدت 3 روز در قزوین در آینده ای نزدیک برگزار می شود.

وی تصریح کرد: تعداد هزار و 500 کتابخانه مساجد در سراسر کشور فعال هستند که زیر نظر ستاد کانون مساجد فعالیت می کنند و ستاد عالی نیز هر ساله کتاب های زیادی در موضوعات مختلف خریداری و در اختیار این کتابخانه ها قرار می دهد.

حجت الاسلام سلیمانی همچنین پیرامون فعالیت شبستان تنها خبرگزاری تخصصی حوزه دین گفت: خبرگزاری شبستان که در مرکز کشور راه اندازی شده و در 30 استان کشور شعبه دارد، اخبار مذهبی، فرهنگی و قرآنی استان و کانون های فرهنگی و هنری مساجد را در سطح جهانی منعکس می کند و در حال حاضر 222 خبرنگار در سطح کشور برای این خبرگزاری فعالیت می کنند.

وی برگزاری دوره های آموزشی توجیهی ائمه جماعات و مدیران کانون ها، اهداء خون توسط 1200 نفر از اعضای کانون مساجد، ارسال 60هزار جلد قرآن مجید و تفاسیر مورد نیاز به مساجد را از دیگر برنامه های این ستاد عالی عنوان کرد.

سلیمانی خاطرنشان کرد: راه اندازی خانه های نور برای آشنایی جوانان و نوجوانان در کوتاه مدت با قرآن و مفاهیم آن،‌ اجرای طرح شکوفایی عشق برای خردسالان و اجرای طرح تلاوت نور در 19 هزار مسجد کشور از جمله برنامه هایی است که تا پایان همین سال به مرحله اجرایی می رسند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران نیز یادآور شد: در مازندران سه هزار و 300 مسجد در دفتر دبیرخانه هیئت نظارت بر کانون های فرهنگی و هنری مساجد ثبت شده اند که البته 100 کانون دیگر نیز در حال پیوستن به این جمع هستند.

محمد اسماعیل امامزاده اظهار داشت: 45 کتابخانه در کانون مساجد داریم که در آینده نزدیک پنج کانون به این جمع افزوده خواهد شد و طرح آزمایشی واحد خواهران برای اولین بار از فردا در مازندران برگزار می شود.

 

منبع : خبرگزاری مهر

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo