شهید آوینی

 

لاريجانی: مسئولان آمريكا در صدد ايجاد رعب در دل مردم ايران هستند

دبير شورای عالی امنيت ملی گفت: مسئولان آمريكا اين اقدامات را ترتيب داده‌اند تا بتوانند بر ناتوانی خود در عراق سرپوش بگذارند. آنها به دنبال آنند كه با اين فضاسازی‌ عليه ايران رعب به دل مردم ما بيندازند.

علی لاريجانی، دبير شورای عالی امنيت ملی پس از سخنرانی در چهارمين اجلاس مجمع جهانی اهل بيت (ع) در جمع خبرنگاران در خصوص سخنان اخير آمريكا و قراردادن نام سپاه پاسداران در ليست تروريست، به بررسی مقاصد اين دولت از طرح اين سخن پرداخت و اظهار كرد: اين رفتاری كاملا كذب است و هيچ دليلی درباره اين رفتار تاكنون ارائه نشده و تنها تنفر مردم ايران را برانگيخته چرا كه سپاه در قلب مردم ايران است و آنان سلحشوری‌های سپاه را خوب به خاطر دارند كه چگونه با همه توان از كيان كشور دفاع كرد.

دبير شورای عالی امنيت ملی در ادامه با ابراز تاسف از سخنان يكی از فرماندهان نظامی آمريكا در عراق مبنی بر آنكه 50 نفر از سپاه در محله‌ای از عراق تجمع كرده‌ و می‌خواهند با آن منطقه برخورد كنند، گفت: اگر آمريكايی‌ها می‌خواهند منطقه‌ای را بمباران كنند می‌توانند بهانه‌های مختلفی ايجاد كنند، اما حرف‌های آنها تاكنون غيرمعقول بوده است.

وی خاطرنشان كرد: اگر واقعا 50 نفر از سپاه قدس در منطقه‌ای در عراق هستند 5 نفر از اسامی آنها را بگويند.


وی در ادامه تصريح كرد: برخی معتقدند مسئولان آمريكا در عراق در ايجاد امنيت ناموفق بودند و چون قرار است در آينده نزديك به كنگره آمريكا گزارش دهند اين اقدامات را ترتيب داده‌اند تا بتوانند بر ناتوانی خود در عراق سرپوش بگذارند، آنها به دنبال آنند كه با اين فضاسازی‌ عليه ايران رعب به دل مردم ما بيندازند.

لازيجانی با اشاره به خواسته مردم ايران در خصوص دستيابی به انرژی هسته‌ای ادامه داد: آمريكايی‌ها به اشتباهی بزرگ در خصوص دستيابی ايران به فن‌آوری هسته‌ای دست زده‌اند و تنها تنفر ملت ايران را برانگيختند.

دبير شورای عالی امنيت ملی با اشاره به برگزاری سومين دور مذاكرات ايران و آژانس كه روز گذشته در تهران برگزار شد، تصريح كرد:در صورت تصويب قطعنامه‌ای ديگر عليه ايران، ما پاسخی مناسب به عمل آنان خواهيم داد.

وی گفت: هيچ مشكلی از نظر ما برای همكاری و توافق بر سر چگونگی پاسخگويی مسائل باقی مانده با آژانس مشروط بر اين كه طبق توافق صورت پذيرد وجود ندارد.

لاريجانی با رد اين سخن كه برخی اعلام می‌كنند از ايران سلاح وارد عراق شده و بر روی آنها ساخت ايران نوشته است، به مذاكرات بين ايران و آژانس اشاره داشت و عنوان كرد: اگر آنها حرفی داشتند می‌توانستند در مذاكرات بزنند و يا از طريق دفتر حفاظت منافعشان در ايران بيان كنند؛ ولی ما تاكنون هيچ پيامی در اين زمينه از آنها دريافت نكرده‌ايم.
 

منبع : خبرگزاری قرآنی ایران(ایکنا)

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo