شهید آوینی

 

ضريح امامين عسگريين نيمه شعبان در شيراز رونمايي مي‌شود  

ضريح امامين عسگريين كه بخش‌هاي مختلف آن توسط هنرمندان شهرهاي مختلف استان فارس ساخته شده است، پانزدهم شعبان براي انجام طلا و نقره كاري در حرم مطهر شاهچراغ رونمائي مي‌شود.

 شنبه 27/5/86 در جلسه هماهنگي اعضاي ستاد بازسازي عتبات عاليات، با اعلام مطلب فوق، مقرر شد چهار كميته جهت پيگيري امور تشكيل شود.
اين چهار كميته كه به پيشنهاد فرمانده انتظامي فارس شكل خواهد گرفت، عبارتند از كميته ‌پشتيباني ‌و فني با محوريت ستاد بازسازي عتبات عاليات فارس، كميته فرهنگي، اطلاع رساني و تبليغات با محوريت‌ سپاه فارس، كميته جمع آوري نذورات با مسئوليت صندوق مهر و انصارالمجاهدين و كميته‌ امنيتي، انتظامي و ترافيكي با مسئوليت فرماندهي نيروي انتظامي استان فارس.
براساس اين گزارش قسمت هاي مختلف آن ضريح طي شش ماه گذشته در شهرهاي مختلف استان فارس توسط هنرمندان، منبت كار، آهنگر، نقاش و ديگر هنرمندان ساخته و تزئين شده و به زودي پس از رونمائي در حرم شاهچراغ(ع) براي انجام نقره و طلاكاري به شهرستان فسا منتقل خواهد شد.
به گفته مسئولان ستاد عتبات عاليات، كار ساخت اين ضريح تا 18 ماه آينده به پايان رسيده و براي انتقال به سامرا آماده خواهد شد.
اين ضريح بيش از 6 متر طول دارد كه حمل آن به آساني مقدور نيست، به همين دليل آن را در قطعات جداگانه‌اي ساخته و حمل كرده و سپس روي هم سوار خواهند كرد.
به گزارش خبرگزاري فارس از شيراز، ساخت ضريح امامين عسگريين بعد از تخريب حرم آن امامان همام در دستور كار قرار گرفته كه طي 6 ماه گذشته بخش‌هاي اصلي آن ساخته شده است.
هزينه ساخت اين ضريح، بالغ بر 4 ميليارد تومان برآورد شده و جمعي از خيرين استان فارس (لارستان و لامرد) پرداخت آن را تقبل كرده‌اند.

منبع : خبرگزاری مهر

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo