شهید آوینی

 

جشن بزرگ ايثار در گيلان برگزار مي‌شود

رئيس سازمان بنياد شهيد و امور ايثارگران گيلان از برگزاري جشن بزرگ ايثار در روز جمعه 26 مرداد جاري در اين استان خبر داد.

غلامعلي جعفرزاده در نشست مطبوعاتي با خبرنگاران افزود: با توجه به فرارسيدن ماه مبارك شعبان و ايام سالروز ورود آزادگان و جانبازان، امسال جشن اعياد شعبانيه را تحت عنوان جشن بزرگ ايثار در استان برگزار مي‌كنيم كه علاوه بر تمركز برنامه‌ها در هزينه‌هاي اضافي نيز صرفه جويي خواهد شد.

وي ادامه داد: در گيلان، 21 هزار و 342 جانباز و مجروح تحت پوشش سازمان بنياد شهيد هستند كه از اين تعداد، 20 هزار و 858 نفر در قيد حيات هستند و بعد از جنگ تحميلي در 19 سال گذشته، 447 نفر به دلايل مختلف فوت كرده‌اند و 37 نفر ديگر از عارضه جنگ شهيد شده‌اند.

جعفرزاده اظهار داشت: 2 هزار و 705 نفر نيز در گيلان آزاده هستند كه 2 هزار و 655 نفر در قيد حيات هستند و 36 نفر از اين آزادگان بعد از آزاد شدن از قيد اسارت فوت كردند و 14 نفر ديگر به فيض شهادت نائل شدند.

وي اضافه كرد: تعداد شهداي گيلان، 7 هزار و 324 نفر است كه 31 هزار و 371 خانوار از مجموعه جانبازان، آزادگان و شهدا تحت پوشش سازمان بنياد شهيد و امور ايثارگران استان هستند.

جعفرزاده گفت: با توجه به گذشت 19 سال از جنگ تحميلي، امروز 23 مجروح جنگ در بيمارستان‌هاي استان بستري‌اند.

وي در بخش مسكن جانبازان تصريح كرد: در اين بخش، خدمات موثر و نسبتاً خوبي داده شد، اما راضي كننده نيست، به اين دليل كه در گذشته همياري و همدلي دستگاه‌هاي متولي در استان انجام نشد و عليرغم همه پيگيري‌هايي انجام شده از سوي سازمان مسكن و شهرسازي استان نتيجه‌اي حاصل نشد.

وي افزود: سازمان بنياد شهيد و دولت بحث كمك در تامين مسكن دارد، يعني بخشي از خدمات را نظام پرداخت مي‌كند و بخش ديگر به عنوان سهم آورده از طرف ايثارگر است.

جعفرزاده گفت: سال گذشته، يك هزار و 615 فقره وام 10 ميليون توماني به تمام ايثارگران با بهره 4 درصد اختصاص داده شد و در قانون بودجه سال 86، اين ارقام به صورت پلكاني است.

وي در ادامه به ساماندهي گلزار شهداي گيلان اشاره كرد و اظهار داشت: تاكنون در بحث بازسازي گلزار شهدا 63 درصد پيشرفت فيزيكي داشتيم كه تا پايان سال 87، بحث بازسازي گلزارهاي شهدا پايان مي‌گيرد.

رئيس سازمان بنياد شهيد و امور ايثارگران گيلان با اشاره به تعداد نامه‌هاي رسيده از سفر هيئت دولت به گيلان يادآور شد: در سفر رئيس جمهوري، 13 هزار و 67 نامه به سازمان بنياد شهيد ارسال شده كه در آن مشكلات شناخته شده جانبازان و خانواده‌هايشان ذكر شده است.

رئيس سازمان بنياد شهيد و امور ايثارگران گيلان از كاهش ميزان اعتبارات اين سازمان در سال جاري خبر داد و گفت: پارسال 66 ميليارد تومان اعتبار اين سازمان بود كه 6 ميليارد تومان آن را از اعتبارات ملي گرفته بوديم، اما امسال 37 درصد از اصل اعتبار ما كاهش يافت كه اگر كمك‌هاي مسئولين ارشد استاني نبود، دچار مشكل مي‌شديم.

جعفرزاده در پايان با تاكيد بر حفظ راه شهدا از جشن ازدواج 70 زوج فرزند شهيد در روز جمعه 26 مرداد جاري در رشت خبر داد.

منبع : خبرگزاری فارس

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo