شهید آوینی

 

رئیس مجلس شورای اسلامی: دشمنان از ترس بیداری اسلامی، قرآن و وحدت مسلمانان را نشانه گرفته‌اند

غلامعلی حداد عادل گفت: قرآن مایه وحدت میان مسلمانان است و در روزگاری که دشمنان از ترس بیداری اسلامی، وحدت مسلمانان را نشانه گرفته‌اند، امت اسلامی باید به این کتاب‌ آسمانی چنگ اندازی کنند.

رئیس مجلس شورای اسلامی شب گذشته در مراسم اختتامیه بیست و چهارمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم بابیان این مطلب، اظهار داشت: امروز که دشمنان اسلام با نسبت های ناروا مانند تروریسم می خواهند چهره اسلام را نزد مردم جهان مخدوش کنند، باید مسلمانان هوشیاری خود را حفظ کنند و گرفتار این توطئه شوم نشوند.

وی افزود : هر تفکری به هر اندازه که از قرآن دور شود و فاصله بگیرد به همان میزان دچار انحراف می شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: درک درست معنای دنیا و آخرت و حفظ اعتدال میان رفاه مادی و معنوی و صراط مستقیمی که در هر نماز به دفعات به دعا آن را از خداوند می خواهیم، تنها با تامل و درک قرآن میسر است.

حداد عادل با اشاره به اینکه گفتمان حاکم و غالب در جوامع اسلامی باید گفتمان قرآنی باشد، افزود: اگر سطح مباحثات در جلسات دینی با قرآن تنظیم شود، دیگر نمی توان هر سخنی را به نام قرآن و دین عرضه کرد.

وی با اشاره به اینکه نشانه های گرایش به قران در کشورهای اسلامی به خصوص در میان نسل جوان کاملا مشهود است، گفت: به برکت همین توجه به قرآن بود که مسلمانان لبنان در جنگ 33 روزه توانستند در برابر ارتش کاملا مجهز رژیم صهیونیستی مقاومت کنند و آن را درهم شکنند و امسال نیز سالگرد آن پیروزی بزرگ را جشن بگیرند.

رئیس مجلس شورای اسلامی قرآن را امتداد وجود پیامبر عظیم الشان اسلام در طول تاریخ و در گستره جهان دانست و گفت: قرآن سند هویت مسلمانان است و آینه ای است که می توان سیمای اسلام راستین را در آن تماشا کرد.

منبع : خبرگزاری مهر

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo