شهید آوینی

 

كتاب «محمد (ص) آخرين پيامبر» منتشر شد

كتاب«محمد(ص) آخرين پيامبر» با موضوع زندگی نامه پيامبر و تاريخ اسلام توسط گروه تاريخ و معارف اسلامی انتشارات ره آوران نگاشته شده و انتشارات«ميثم تمار» آن را در 128 صفحه و دو هزار نسخه در قطع رقعی به چاپ رسانده است.

در مقدمه كتاب آمده است: شخصيت رسول اكرم(ص) به گونه اى است كه اگر به عنوان يك فرد ولو غير مسلمان و دور از فرهنگ پربار اسلام امّا منصف، صفحات تاريخ را ورق بزنيم، خيرخواه تر، آگاه تر، مهربان تر، نرم خوتر، منصف تر، مصمم تر، بزرگوارتر، صبورتر، مؤدب تر، مظلوم تر، متواضعتر از او نخواهيم يافت.

در بخشی از كتاب چنين می خوانيم: كسى كه تمامى رفتار و گفتار و پندارش مطابق عقل و انديشه و مورد رضايت خداوند است، كسى كه تمام لحظه لحظه عمر پربارش را وقف هدايت انسان و رشد اخلاق كريمانه نمود و يك لحظه آرام و قرار نداشت و يك درنگ نياسود تا آنجا كه خدايش او را به عتابى مهربانانه مفتخر نمود كه «گويا تو خود را براى رسالتت به كشتن مى دهى.» و «تو نمى توانى هر كه را دوست دارى هدايت كنى»؛ چنين شخصيتى سزاوار است كه الگوى بشریّت شود.

كتاب حاضر نيز از جمله كتبى است كه پيرامون معرفى شخصيت بى بديل رسول صلح، امنيت و رستگارى به رشته تحرير درآمده كه بى ترديد «نمى» است از «يم» اقيانوس بى انتهاى محمّدى.

منبع : خبرگزاری قرآنی ایران (ایکنا)

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo