شهید آوینی

 

جديدترين شماره‌ی ماهنامه‌ی «شاهد ياران» منتشرشد

بيست ‌و يكمين شماره‌ی ماهنامه‌ی فرهنگی ـ تاريخی «شاهد ياران» ، مرداد ماه امسال در يكصد صفحه منتشر شد.

در ديباچه‌ی اين شماره‌ی «شاهدياران» با عنوان «سنگرسازان بی‌سنگر» به نقل از سردبير می‌خوانيم: «جهاد، فرزند انقلاب و ثمره‌ی درايت، هوشمندی و ‌آينده‌نگری اعجاب‌انگيز حضرت امام خمينی(ره) است كه با نيت محروميت‌زدايی از مستضعفان و تلاش برای دستيابی به شيوه‌های نوين سازندگی، به دور از روش‌های كند و فرصت‌سوز بوروكراتيك ايجاد شد و بحث مقطعی كه شخص امام(ره) و منصوبين ايشان در جهاد، نيروهای جوان و كارآمد وقت، اعتماد كردند، توانست در فاصله‌ی زمانی اندك، به دستاوردهای شگفت‌آور و ماندگاری دست يابد.»

معاون پژوهش و ارتباطات فرهنگی بنياد شهيد در اين ديباچه می‌افزايد: «جهادگران عمدتاً كسانی بودند كه در كوره‌های مبارزاتی قبل از انقلاب آبديده شده و نيز در حفظ انقلاب و پشتيبانی از پيام آن و اطاعت محض از امام(ره)، لحظه‌ای فروگذار نكردند و با نهايت تواضع و تلاش برای گمنام ماندن، به الگوها و اسوه‌های ممتازی بدل گشتند. اين جوانان از هوش سرشار و پشتكاری مثال‌زدنی برخوردار بودند و لذا به هنگام مرور بر زندگی كوتاه پربار آنان، حضورشان را در حساس‌ترين برهه‌های تاريخ انقلاب مشاهده می‌كنيم.»

عباس خامه‌يار همچنين در اين ديباچه به فعاليت‌های جهاد سازندگی پرداخته و آورده است: «جهاد در ظرف دوران فعاليت خود، چه در دوران دفاع مقدس و چه پيش از آن، با اجتناب از شيوه‌های سنتی پيشين، دستيبابی به والاترين اهداف عمرانی و نوآوری را ممكن ساخت. نمی‌شود همان شاكله موفق و كارآمد را احيا كرد؟ هنوز هم اين شيوه‌های جهادی است كه عرصه‌های جديد علمی و هنری و پزشكی را فراروی كشور می‌گذارد.»

در اين شماره‌ی «شاهد ياران» همچنين توصيف جهادگران در آينه‌ی امام(ره)، مقام معظم رهبری، مرحوم آيت‌الله مشكينی، آيت‌الله جوادی آملی، حجت‌الاسلام ناطق نوری، شهيد صيادشيرازی، ‌شهيد آوينی و ... و نيز17 گفت‌وگو درباره‌ی شهدای جهاد سازندگی به چشم می‌خورد.

ماهنامه‌ی «شاهدياران» متعلق به بنياد شهيد و امورايثارگران با مديرمسؤولی دكتر حسين دهقان و سردبيری دكتر عباس‌ خامه‌يار، با بهای 750 تومان منتشر شده است.

منبع : خبرگزاری قرآنی ایران (ایکنا)

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo