شهید آوینی

 

آيت‌الله صافی گلپايگانی: صدا و سيما در راه مهجوريت ‌زدايی از قرآن گام بردارد

اعضای طرح «1441» و مديران شبكه قرآن سيما در مشهد، با آيت‌الله صافی گلپايگانی ديدار كردند كه و ایشان به ارائه برنامه‌های صدا و سيما با هدف مهجوريت ‌زدايی از قرآن در شبكه‌های مختلف تاكيد كردند.

به نقل از ستاد خبری طرح 1441، در اين ديدار آيت‌الله صافی با تشكر از فعاليت‌های شبكه قرآن، اين شبكه را از افتخارات نظام جمهوری اسلامی دانست و گفت: امروز بحمدلله اقبال و توجهی كه به برنامه‌های اين شبكه شده است نشان از گرايش كلی اجتماع و مردم اعم از پير و جوان برای دريافت پيام‌های قرآن و اهل بيت عليهم السلام دارد.

وی با اشاره به اين نكته كه زيبنده جامعه اسلامی نيست قرآن در مهجوريت باشد، اشاره كرد: وظيفه همه ما اين است كه مفاهيم و عبارات جالبی كه در قرآن وجود دارد را برای مردم با بيانی روان بازگو كنيم تا قرآن از مهجوريتی كه در جامعه دارد، خارج شود.

آيت‌الله صافی گلپايگانی قلوب جوانان امروز را تشنه دريافت معارف قرآن دانسته و عنوان كرد: امروز بايد تمام تلاش برنامه‌سازان در تلويزيون و به خصوص در شبكه قرآن سيما به ساخت برنامه‌هايی متمركز شود كه مفاهيم قرآن را به شكل‌های گوناگون اعم از برگزاری مسابقات يا جلسات پرسش و پاسخ با بهره‌گيری از برترين كارشناسان به جوانان انتقال دهند تا اين قشر آينده‌ساز، جامعه را بر اساس قرآن و با بهره‌گيری از اين كتاب انسان‌ساز اداره كند تا جامعه بدون هيچ مشكلی به پيش رود.

وی در بخش ديگری از سخنان خود توجه به دعا و مفاهيم عاليه ادعيه‌های رسيده از ائمه معصومين سلام الله عليهم را در ساخت برنامه‌ها خواستار شده و تصريح كرد: امروز شيعيان غنی‌ترين افراد جهان هستند و می‌توانند با وجود اين همه دعا و كلام‌های گهربار ائمه، بسياری از مشكلات اجتماع را رفع كنند.

ايشان توجه به مضامين عاليه در دعای مكارم الاخلاق را راهگشای مشكلات دانست و گفت: اگر دعای مكارم الاخلاق با اين همه عبارات زيبا و دستورات دينی در جامعه ما تعليم داده شده بود ديگری خبری از اعتياد و فسادهای اخلاقی در يك جامعه شيعی نبود.

آيت الله صافی توجه به كلام ائمه را در تفسير آيات قرآن لازم دانسته و گفت: كلام خدا با بيان ائمه تفسير می‌شود و بهره‌گيری از هر راهی غير از راه و روش ائمه در تفسير قرآن باطل و موجب گمراهی است.

وی در پايان سخنان خود اجرای طرح بزرگ قرآنی تابستان امسال را در شبكه قرآن سيما، مثبت ارزيابی و از تلاش‌ها و فعاليت‌های مدير اين شبكه و همكاران وی در راه نشر معارف قرآن و اهل بيت عليهم السلام تقدير كرد.

منبع : خبرگزاری قرآنی ایران (ایکنا)

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo