شهید آوینی

 

حجت الاسلام و المسلمين ماندگاری:تكميل، تكامل و تربيت نسل هدف يك خانواده مهدوی است

حجت الاسلام و المسلمين ماندگاری چشم انداز زندگی جوانان را آمادگی در ظهور امام عصر(عجل الله تعالی فرجه الشريف) دانست و افزود : عناصری چون هدف همت، حمايت، تلاش و هدايت در تشكيل خانواده مهدوی نقش به سزايی دارند و هر جوانی بايد قبل از ازدواج، حين ازدواج و بعد از ازدواج از اين عناصر بهره مند گردد.

اين استاد حوزه و دانشگاه اظهار داشت: تكميل، تكامل و تربيت نسل، انسان را به سوی ازدواجی مقدس سوق می دهد.

حجت الاسلام و المسلمين ماندگاری با تاكيد بر توسل به قرآن و عترت گفت: اگر در مسير زندگی برای دين خدا جهاد كنيد خدا كمك تان می كند.

وی اهداف جوانان در تشكيل خانواده مهدوی بايد تقويت ايمان، ديانت، طهارت، امانت، صداقت، اخلاق نيك، شجاعت، مديريت، اصالت، عفت و تعقل باشد.

وی بر مراقبت از اصول و معيارهای دينی تاكيد كرد و ادامه داد: جوانان بايد تعبير درستی از معيارهای خود داشته باشند و ارتباطات خود را با والدين، خويشان و دوستان به درستی تنظيم كنند .

اين استاد حوزه در ادامه افزود: اگر اين امر به درستی محقق شود، در تشكيل خانواده مهدوی صميميت، گذشت، اعتماد و نشاط و شادابی برقرار شده و آرامش وجدان در سايه اين زندگی كه زندگی سالم است بوجود می‌آيد

استاد ماندگاری در پايان بحث گفت: اگر با نگاه دين به ازدواج نگاه كنيم بسياری از مشكلات جامعه امروزی حل خواهد شد چرا كه پيامبر ما فرموده اند بهترين نوع ازدواج ساده ترين آنهاست.

منبع : خبرگزاری قرآنی ایران(ایکنا)

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo