شهید آوینی

 

امروز دنياي اسلام مجروح است  

رهبر معظم انقلاب اسلامي با ابراز تألم از مصائب و مشكلات مسلمانان در فلسطين، عراق و افغانستان افزودند: امروز دنياي اسلام مجروح است.

حضرت آيت الله خامنه اي  در ديدار مسئولان نظام و قشرهاي مختلف مردم، عيد سعيد و فرخنده بعثت رسول خاتم را به ملت شريف ايران، امت بزرگ اسلامي و جامعه بشري، تبريك گفتند و با اشاره به عشق و دلباختگي آحاد مسلمانان به رسول اكرم حضرت محمد مصطفي (ص)، امت اسلامي را به اتحاد حول محور نبي اكرم و مقابله با توطئه هاي تفرقه افكنانه دشمنان اسلام دعوت كردند.
ايشان در اين ديدار كه سفيران كشورهاي اسلامي نيز حضور داشتند علم و حكمت – تزكيه و اخلاق – و عدالت و انصاف را سه پيام مهم بعثت پيامبر ختمي مرتبت برشمردند و با اشاره به رنجها و مشكلات جوامع بشري خاطرنشان كردند: بشر، امروز، در اوج نياز و نهايت احتياج به تعاليم انبياء الهي قرار دارد كه همه اين تعاليم، به طور كامل در اسلام و قرآن جمع شده است.
حضرت آيت الله خامنه اي با اشاره به عقب ماندگي جامعه بشري در علوم معنوي، دوري از اخلاق و معنويت را منشأ مهم گرفتاريهاي جهان از جمله جنگ و ناامني دانستند و افزودند: آحاد ملتها به ويژه مسئولان و نخبگان كشورها به شدت نيازمند دعوت اسلام به تزكيه اخلاقي و مهرورزي و انصاف و مروت هستند.
رهبر انقلاب اسلامي، استقرار عدالت را نياز هميشگي بشر و از ديگر اهداف بعثت پيامبران الهي برشمردند و با اشاره به تشكيل جامعه اسلامي در ايران افزودند: سه پيام مهم بعثت پيامبر خاتم، يعني: علم و اخلاق و عدالت، اصول اساسي و ارزشهاي مبنايي ملت ايران به شمار مي رود و همه بايد براي تحقق اين اصول، بيش از پيش تلاش كنيم.
ايشان، پايبندي به اين اصول و عمل به وظايف اسلامي را زمينه ساز موفقيتهاي 28 سال اخير دانستند و خاطرنشان كردند: عقب نشيني از اصول اسلام، افتادن در دام ملاحظات گوناگون و گرفتار آمدن در چارچوب مكاتب مادي رايج دنيا، بي شك ناكامي و شكست را به همراه آورده و خواهد آورد.
رهبر انقلاب اسلامي، جامعه بشري را گرفتار 2 درد و رنج بزرگ خواندند اول: راه غلطي كه به عنوان مسير سعادت به ملتها عرضه مي شود و دوم: حاكم بودن فاسدترين انسانها بر امور جهان.
ايشان در تبيين گرفتاري بزرگ جامعه بشري يادآور شدند: امروز فاسدترين انسانها پرچم اصلاح جهان را در دست گرفته اند و قدرت شيطاني و مستكبر امريكا كه درصدد تحميل حكومت مطلقه خود بر همه جوامع بشري است، اسلام را به تروريسم و ارتجاع متهم مي كند در حاليكه خود منشأ ظلم به ملتهاي مسلمان و مبدأ ترور و فساد و جنگ و خونريزي است.
حضرت آيت الله خامنه اي بيداري مسلمانان، بازگشت به هويت اسلامي، و همت مسئولان كشورهاي اسلامي را علاج دردها و رنجهاي ملتهاي مسلمانان خواندند و خاطرنشان كردند: امت اسلامي از وجود پربركت قرآن و احكام نوراني اسلام برخوردار است و مي تواند در پرتو تمسك به دين پيامبر خاتم، در مقابل امواج مخرب بنيانهاي زندگي بشر بايستد.
ايشان، با ابراز تألم از مصائب و مشكلات مسلمانان در فلسطين، عراق و افغانستان افزودند: امروز دنياي اسلام مجروح است و مفسداني كه با همه مسلمانان و با اصل امت اسلامي دشمنند با تشديد اختلافات قومي و فرقه اي نظير «شيعه و سني» و «عرب و عجم»، درصددند بخشهاي مختلف جهان اسلام را مقابل يكديگر قرار دهند و متأسفانه برخي در اين دام خطرناك مي افتند.
رهبر انقلاب اسلامي، اتحاد و انسجام را، نياز حقيقي امت اسلامي و ضرورتي جدي دانستند و با اشاره به امكانات و سرمايه هاي فراوان دنياي اسلام افزودند: اسلام عزيز، به عنوان نسخه منحصر به فرد «صلاح و سعادت ملتها»، در اختيار امت اسلامي است و دلهاي آحاد مسلمانان لبريز محبت و عشق به پيامبر خاتم است، بنابراين جهان اسلام، مي تواند با اتحاد حول وجود پربركت نبي مكرم اسلام، هوشمندانه با دشمنان خدا مقابله كند و راه سعادت و پيشرفت و تعالي را بپيمايد.
در ابتداي اين ديدار آقاي احمدي نژاد رئيس جمهور با تبريك بعثت خاتم المرسلين، هدف نهايي بعثت را استقرار جامعه اي پر از عدل به دست صالحان خواند و گفت: امروز بشريت به شدت تشنه عدالت است.
رئيس جمهور خاطرنشان كرد: براي ساختن جامعه اي الگو و نمونه و برقراري عدالت، همه بايد تلاش كنيم و نقشي را برعهده گيريم و در اين زمينه مجاهدت براي ساختن كشور، گسترش فرهنگ عدالت خواهي، رفع موانع پيشرفت و ايستادگي در مقابل زورگويان و تلاش براي حفظ اتحاد ملي و ايجاد انسجام اسلامي وظيفه اي ديني، انساني و ملي است.



منبع : خبرگزاری فارس

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo