شهید آوینی

 

امروز ملت ایران با تمسک به قرآن مسیر کمال را می پیماید        

محمود احمدی نژاد گفت: امروز ملت ایران با تمسک به قرآن کریم، مسیر نورانی کمال خود را پیدا کرده و در پی ارائه جامعه ای الگو و نمونه به جهان است.
دکتر محمود احمدی نژاد رئیس جمهور در مراسم افتتاحیه بیست و چهارمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم در سالن اجلاس سخن می گفت، تنها راه نجات بشریت، بندگی در برابر خداوند دانست و افزود: پایبندی به احکام و ارزش های الهی و همچنین تسلیم در برابر ارزش ها و دستورات الهی باعث خواهد شد تا انسان در راه سعادت و کمال گام بردارد.

دکتر احمدی نژاد با اشاره به خشونت، ظلم و کشتاری که از سوی برخی کشورهای استکباری در منطقه صورت می گیرد، گفت: امروز همان هایی که دم از دموکراسی و آزادی می زنند، نابسامانی هایی را در منطقه بوجود آورده اند که در آن ملت های آزاده همچون ملت فلسطین مورد بی عدالتی و ظلم قرار می گیرند.

رئیس جمهور گفت: آنانی که این نابسامانی ها و ظلم و رنج ها را به بشریت تحمیل می کنند به دلیل آن است که از خداوند دور شده اند و شیطان را می پرستند.

وی افزود: اگر نگاهی به اردوگاه استکبارگران بیندازیم ، می بینیم که چگونه به کشورها تجاوز می کنند ولی در محافل بین المللی دم از حقوق انسانی و محبت می زنند. امروز در سرزمین های اشغالی فلسطین، افغانستان، آفریقا و آمریکای لاتین ببینید که دشمن چگونه به ملت این کشورها ظلم می شود.

احمدی نژاد یادآور شد: پرونده سیاه استعمارگران در آفریقا و آسیا نشان از آن دارد که این کشورها چگونه جان انسانهای بی گناه را می گیرند و از سوی دیگر مدعی پدر مادر دار دموکراسی هم می شوند.

رئیس جمهور تصریح کرد: همزمان با این ادعای کشورهای استکباری، می بینیم که شاخصه های نا امنی و تجاوز از سوی آنان چند برابر شده و چگونه از رژیم غاصب اسرائیل حمایت می کنند و خیال می کنند که مردم جهان کارهای آنان را نمی بینند.

احمدی نژاد گفت: این کشورهای استکباری با استفاده از سرمایه های مردم دست به لشکرکشی و پر کردن جیب هایشان با فروختن تسلیحات نظامی می کنند، چطور می شود مردمی در یک کشور زندگی کنند اما به راحتی نتوانند از تلفن استفاده کنند و یا اینکه در بوستانها و یا بازارها به دور از دوربین های امنیتی حرکت کنند.

رئیس جمهور با بیان اینکه این کشورها آبروی شیطان را نیز برده اند، گفت: تنها راه نجات بشر خضوع در برابر خدا و بندگی و توحید است.

وی با بیان اینکه قرآن باید به طور کامل وارد متن زندگی مردم شود، گفت: عمل به قرآن راه نجات و وعده الهی است. قرآن چراغ هدایت برای تمامی جهانیان است و کتابی که از سوی خداوند رسیده سراسر نور و هدایت است.

دکتر احمدی نژاد گفت: رسالت قرآن، جهانی است و نسخه درمان دردها و هدایت بشر در هر سطح و منزلتی است، این کتاب سفره گسترده ای است که برای استفاده تمامی جهانیان آماده است.

رئیس جمهور خاطر نشان کرد: قرآن کریم که از زبان پیامبر (ص) که برای همه عالمیان بیان شد باعث خواهد شد تا همه به سوی خدا حرکت کنند و جز خدا هیچ چیز دیگری را قبول نکنند.

پیش از سخنان رئیس جمهوری، حجت الاسلام مصلحی رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه ، گزارشی از نحوه برگزاری بیست و چهارمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم و همچنین عملکرد این سازمان در خصوص فعالیت های قرآنی ارزائه کرد.

منبع : خبرگزاری مهر

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo