شهید آوینی

 

افتتاح فروشگاه اينترنتی شهر قرآن در سازمان فعاليت های قرآنی دانشجويان كشور 

 فاز اول فروشگاه اينترنتی شهر قرآن از سوی سازمان فعاليت‌های قرآنی دانشجويان كشور همزمان با مبعث رسول اكرم(ص) رسما افتتاح شد.

سازمان فعاليت های قرآنی دانشجويان كشور،با افتتاح يك فروشگاه مجازی ، اقدام به ارائه مجموعه محصولات و نرم افزار های قرآنی خود به صورت تمام وقت نموده است. اين فروشگاه در هر زمان از 24 ساعت شبانه روز، با دريافت درخواست الكترونيكی مخاطبانش ،در اولين فرصت اقدام به تهيه وارسال محصول مورد نياز می‌ كند و در كنار نظرسنجی‌هايی كه از آنها به عمل می آورد، هم در راستای شناخت سليقه مشتريان و هم در زمينه تجهيز و توسعه بيش از پيش خود عمل می نمايد.

راهی شهر الكترونيكی قرآن شديم تا از افتتاح فاز اول و آزمايشی اين فروشگاه اينترنتی، گزارشی تهيه كنيم.

در فضايی آكنده از آرامش و سكوت كه نبض تحول و ابداعی نوين، در دستان پرتلاش كاركنان شهرالكترونيكی قرآن به تپش درآمده است، در جستجوی مهندس عابد كاظمی راهی اتاق او می‌شويم،‌جايی كه شايد اولين انگيزه‌های ايجاد و راه‌اندازی فروشگاه مجازی محصولات قرآنی، در آن شكل گرفت و بر آنيم تا باطرح سوالاتی چند در مورد اين فروشگاه، در ادامه از اهداف ايجاد آن ،كاركردها، مخاطبان و اهداف درازمدت فراروی مديران اين بخش، آگاهی‌های لازم را حاصل نماييم.

نوآوری درشهر الكترونيكی

«مهندس عابدكاظمی»، سرپرست معاونت فناوری اطلاعات و شهر قرآن، در پاسخ به اين پرسش كه كاركرد فروشگاه مجازی قرآن چيست و چه اهدافی را‌ در كوتاه مدت و بلندمدت دنبال می‌كند، گفت: انگيزه‌هايی ايجاد و راه‌اندازی فروشگاه اينترنتی شهر قرآن، در خلال يكسال گذشته و در پی افزايش تقاضای برخی شركت‌های توليد كننده محصولات نرم افزاری قرآنی و نيز پوشش نيازهای موجود در بين مخاطبان (در قالب مشتری اين محصولات)، ما را بر آن داشت تا به كمك سيستم‌های پيشرفته اينترنتی، اقدام به راه اندازی فاز اول و آزمايشی فروشگاه مجازی قرآن و با هدف تسهيل دسترسی به محصولات دينی و فرهنگی نماييم.

كاركرد ها واهداف

ما طی سالهای گذشته در كشور شاهد حضور و رقابت فروشگاههای اينترنتی بوده‌ايم، اما تاكنون، در زمينه فروش محصولات مذهبی و قرآنی، نهاد خاص و يا سازمان مشخصی كه در عين تضمين كيفيت محصول، به عنوان رابطه ميان توليد كننده و مشتری عمل نمايد، وجود نداشته است.

ويژگی های اختصاصی

وی افزود: يكی از خدمات جالب اين بخش آن است كه امكان خريد 24 ساعته محصولات عرضه شده خود را برای مشتريان، فراهم آورده است و تنها با اتصال به فروشگاه در هر نقطه، نيازهای مراجعان، برحسب نوع تقاضا و عرضه محصولات،برآورده خواهد شد.

مشخصه عمده اين فروشگاه مجازی كه طی فاز دوم خود كاملا نهايی خواهد شد، سيستم پرداخت الكترونيكی می‌باشد كه به سه طريق پرداخت بانكی، روش‌های پستی، و تحويل در درب منازل است و مورد اخير، هم اكنون در حال بررسی است.

مهندس كاظمی در پاسخ به سوال فوق افزود: تحويل الكترونيكی بدين شكل است كه، افراد با استفاده از كارت‌های بانك پارسيان يا بانك سامانه، اقدام به خريد محصول مورد نظر خود می‌كنند كه مهمترين ويژگی اين روش، ‌حذف هزينه‌های اضافی احتمالی است.

-تحويل الكترونيكی به چه نحوی است؟

مهندس كاظمی در جواب به اين پرسش كه فاصله زمانی موجود از لحظه درخواست مشتری تا لحظه تحويل به درب منازل آنها، چقدر به طول می‌انجامد، گفت: چنانچه مشتری در تهران طی ساعات اداری، اقدام به خريد اينترنتی نمايد، تنها دو ساعت بعد، محصول موردنظر را دريافت خواهد كرد، و چنانچه مشتری در شهرستان از اين فروشگاه خريد كند يك روز بعد، كالای موردنظر به دستش خواهد رسيد كه اين زمان بستگی به آژانس‌های پستی موجود در كشور دارد.

سرپرست معاونت فناوری اطلاعات و شهر قرآن، در زمينه تنوع محصولاتی كه در اين فروشگاه عرضه می‌شود گفت: در اين فروشگاه مجازی، شاهد عرضه محصولات متنوع و متعدد مذهبی و قرآنی هستيم كه از جمله آنها می‌توان به انواع نرم افزارهای قرآنی و اسلامی، كتب و‌آثار هنری مربوطه،لوازم الكترونيكی نظير قرآن ديجيتال و همراه، نرم افزارهای چند رسانه‌ای ، بازی برای كودكان، نرم افزار آموزش قرآن و در مجموعه كليه محصولاتی كه به نوعی در ارتباط با قرآن و مفاهيم ارزشمند آن هستند، اشاره كرد. او همچنين می‌افزايد با گذشت زمان و به حسب نوع نياز و درخواست مخاطبان، شاهد تنوع كالاهای موجود خواهيم شد.

تنوع محصول

مهندس كاظمی، از جمله مهمترين برنامه‌های فاز دوم اين پروسه را، اختصاص غرفه به افراد، گروهها و شركت‌های توليد كننده محصولات مذهبی و قرآنی عنوان می‌كند كه طی نظارت اين مجموعه، فعاليت‌های جديدی را آغاز خواهند كرد.

كاظمی، در ادامه می گويد:‌ ما ادعا نمی‌كنيم كه جز اولين بانيان فروشگاههای مجازی محصولات قرآنی در كشور هستيم ولی اعلام می‌كنيم كه سيستم ارائه شده از سوی ما، دارای آيتم‌های ويژه ای در راستای جذب فكری مخاطب هستند كه به عنوان نمونه، ما در طول سال بنا به مناسبت‌های مذهبی، اقدام به حراج محصولات خود با تخفيف ويژه می‌كنيم.

ابتكارات و خلاقيت ها

همچنين برای يك مناسبت خاص، اقدام به عرضه محصول خاصی می‌كنيم كه از آن جمله، در ماه مبارك رمضان برآنيم تا يك نوع از قرآن‌های چاپ شده را با تخفيف ويژه به مشتريان ارائه نماييم.

مهندس كاظمی در پاسخ به سوال ما كه مهمترين مشخصه فروشگاه مجازی شما چيست؟

می‌گويد: اين مشخصه نخست حمايت سازمان فعاليت های قرآنی در تضمين كيفيت محصولات اين فروشگاه است كه ضامن كيفيت مطلوب كالای عرضه شده می باشد و دوم در خريد و فروش صددرصد مستقيم و بی واسطه‌ای است كه ميان عرضه كننده و تقاضا كننده صورت می‌پذيرد.

كاظمی در ادامه می‌گويد: در جامعه ما كه به استناد آمار موجود ،درصد عمده ای از مردم از امكان دسترسی به اينترنت برخوردارند، هنوز جای خالی ساير عرضه كنندگان محصولات به شكل فروشگاههای اينترنتی، به وضوح ديده می‌شود.

مهندس كاظمی، مهمترين ويژگی‌های فنی و اقتصادی اين فروشگاه را جامعيت در زمينه مسائل دينی و برآورده ساختن نيازهای مخاطب در حوزه فعاليت‌های دينی و فرهنگی ذكر می‌كند و اين موارد را نيز مورد تاكيد قرار می‌دهد:

ويژگی های فنی و اقتصادی فروشگاه

ـ ‌تسهيل در روند سيستم پرداخت

ـ استفاده از تخفيف‌های ويژه موجود در مورد تمام محصولات عرضه شده برای مشتريان

ـ‌ تحويل سريع محصول درخواستی

ـ امكان خريد مستقيم و بی‌واسطه كالا برای مشتری

ـ امكان جستجوی كالا براساس، نام، گروهو نام توليد كنندها

ـ‌ حراج‌های متعدد بنابر مناسبات مذهبی و ملی


 

منبع : خبرگزاری قرآنی ایرانی

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo