شهید آوینی

 

حضور سه میلیون زائر در مراسم سالروز شهادت هفتمین امام شیعیان جهان

مقامهای دولت عراق پیش بینی کردند امروز در مراسم سالروز شهادت هفتمین امام شیعیان جهان در کاظمین، حدود سه میلیون زائر وارد این شهر شوند.
 سرهنگ "قاسم عطا" سخنگوی رسمی طرح اعمال قانون در حال بازدید از منطقه کاظمیه (کاظمین) گفت : زائران از روز چهارشنبه به صورت فوج فوج وارد کاظمین می شوند و پیش بینی می کنم تعداد زائران در حرم مقدس امام موسی کاظم(ع) به سه میلیون نفر برسد.

وی افزود : تدابیر امنیتی به شکل بسیار خوبی اعمال شده است و شهروندان در این زمینه همکاری می کنند و از راه هوا نیز زائران مورد حمایت قرار می گیرند و تا کنون هیچ حادثه یا شکاف امنیتی رخ نداده است.

لازم به ذکر است، مقامهای عراقی از صبح چهارشنبه 17 مرداد تا صبح شنبه 20 مرداد، مقررات منع تردد خودروها را برقرار کرده اند.

تمام زائران از سوی نیروهای پلیس و ارتش عراق که به شکل گسترده در طول مسیرهای منتهی به حرم مقدس امام موسی کاظم(ع) مستقر شده اند، مورد بازرسی قرار می گیرند.


شرکت کنندگان در سالروز شهادت هفتمین امام شیعیان جهان در کاظمین، در سایه تدابیر بی سابقه امنیتی که مقامهای دولت عراق برای جلوگیری از تکرار حوادث خونین دو سال گذشته اتخاذ کرده اند، مراسم مربوط به آن را برگزار می کنند.

سال گذشته در مراسم سالروز شهادت امام موسی کاظم(ع)، در حمله خمپاره ای تروریست های تکفیری، شماری از زائران شهید و زخمی شدند و سال پیش از آن بر اثر ریزش پل الائمه بیش از 960 زائر جان باختند.

 

منبع : خبرگزاری مهر

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo