شهید آوینی
 
مروری بر نرم‌افزارهای چهارگانه‌ی «اسراء»، آثار آيت‌الله جوادی آملی 
مركز نشر آثار آيت‌الله جوادی آملی با نام«اسراء»، نرم‌افزارهای چهارگانه‌ی را با همين نام به آثار اين شخصيت بزرگ دينی اختصاص داده‌است.

در اينجا به مروری كوتاه به نرم‌افزارهای اسراء كه مجموع آثار آيت‌الله جوادی آملی محسوب می‌شود، می‌پردازيم.

لوح فشرده اسراء 1 حاوی متن كامل 41 جلد از تأليفات آيت‌الله جوادی آملی، كتاب‌شناسی تأليفات و گزيده‌ای از سخنرانی‌های ايشان است.

در توضيح لزوم نشر اين نرم‌افزار آمده است:«اسراء 1 (مجموعه آثارآيت‏الله‏جوادی‏آملی)از آنجا كه لُب و مغزای هستی انسان را علم و خرد او تأمين می‌كند و به هر ميزان عقل و دانش عمق و گسترش يابد، جلوه‌ها و شئونات انسانی كامل‌تر و ارزشمندتر می‌شود، شايسته است از آثاری كه دنيايش را برهان و برزخش را عرفان و قيامتش را قرآن تصديق و تأييد می‌كند، بهره جوييم.»

بها‌ی اين نرم افزار50000 ريال تعيين شده‌است.

لوح فشرده اسراء 2 حاوی گزيده تصاوير، فيلم و مجموعه سخنرانی‌های جوادی آملی در موضوعات: اسرار حج، احيای تفكر دينی، تأثير مراقبت در تكامل انسان و برگزيده‌ای از موضوعات مختلف است.

در اين لوح فشرده در مجموع 39 سخنرانی در موضوعات مختلف ارائه شده‌است.

بهای اين نرم‌افزار صوتی 30000 ريال تعيين شده‌است.

در لوح فشرده اسراء 3 كه شامل 20 برنامه تلويزيونی با عنوان «قرآن و زمان» است گردآوری و تدوين شده‌است.

اين نرم‌افزار سعی می‌كند به بهترين و جذاب‌ترين مباحث قرآنی، بحث رو در رو و چهره به چهره مباحث دينی و اجتماعی بپردازد.

همچنين سعی می‌كند به سؤالات:«آيا آميختگی قرآن با برهان گره‌گشايی می‌كند و مشكلات فلسفی و تحليلی مجامع علمی و فرهنگی را حل می‌كند؟»، «زمان در فهم قرآن چه نقش و تأثيری دارد؟» و «آيا می توان راهی عقلی بين عرفان و قرآن ايجاد كرد و اين دو حوزه عظيم بشری را در جهت تصديق و تأييد يكديگر به كار گرفت؟» پاسخ دهد.

بها‌ی اين نرم‌افزار هم 30000 ريال است.

اسراء 4 به مجموعه درس‌های نظام‏قضاء در اسلام آيت‌الله جوادی آملی اختصاص دارد.

قضاوت در جلوه دينی و الهی آن با معيارهای وسيع و گسترده‌ای همراه است كه در كتاب و كلام خدا و نيز سنت معصومين(ع) به صورت روشن و گويا مطرح شده كه مجموعه مباحث محوری و اصيل آن در سخنرانی آيت‌الله جوادی آملی هنگام تدريس در جمع دانشجويان رشته حقوق در سال‌های 1359 و 1360 ايراد شده‌است. مجموعه اين دروس در لوح فشرده اسراء 4 ارائه شده‌است.

مركز نشرآثار آيت‌الله جوادی آملی با نام «اسراء» نرم‌افزارهای متفاوتی ديگری نيز با عناوين «تسنيم»، «نسيم رحمت» و «صراط‏الهدی الهدی» توليد كرده‌است.

منبع: خبرگزاری قرآنی ایران (ایکنا)

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo