شهید آوینی
 
  وزير فرهنگ عربستان: فتوای تخريب اماكن مقدسه شيعيان ساخته صهيونيست‌هاست

وزير فرهنگ و اطلاع‌رسانی عربستان فتوای مطرح شده مبنی بر تخريب اماكن مقدسه شيعيان را ساخته و پرداخته صهيونيست‌ها و دشمنان اسلام خواند.

سيد «محمد حسينی» سفير ايران در عربستان امروز چهارشنبه 10 مردادماه در ديدار با وزير فرهنگ و اطلاع‌رسانی عربستان با اشاره به اوضاع حساس كنونی منطقه به ويژه عراق و پيامدهای بسيار خطرناك ناشی از ايجاد فتنه طائفه‌ای و مذهبی در اين كشور، خاطرنشان كرد: اعتراضات مراجع و علمای بزرگ اسلامی ناشی از نگرانی واقعی آنان از اطلاعات به دست آمده پس از انفجار حرمين عسگريين بوده و اگر سريعاً جلوی اين فتنه‌ها گرفته نشود، جهان اسلام دچار آشوب خواهد شد.

حسينی با اشاره به اين كه مراقد ائمه عليهم السلام برای مسلمانان و به ويژه شيعيان جهان مقدس است، انفجار حرمين عسگريين را عملی ضد بشری و بر خلاف تمام موازين حقوقی و انسانی برشمرد و گفت: علما و مردم مسلمان توقع داشتند كه دولت‌های اسلامی اين جنايت را به شدت محكوم كنند.

سفير ايران در عربستان:
اعتراضات مراجع و علمای بزرگ اسلامی ناشی از نگرانی واقعی آنان از اطلاعات به دست آمده پس از انفجار حرمين عسگريين بوده و اگر سريعاً جلوی اين فتنه‌ها گرفته نشود، جهان اسلام دچار آشوب خواهد شد.

اياد مدنی وزير فرهنگ و اطلاع‌رسانی عربستان نيز با بيان اين كه دامنه فتنه مذهبی می‌تواند تمام كشورهای اسلامی را در بر بگيرد، از رهبران سياسی و دينی و روشنفكران خواست كه مانع از وقوع اين فتنه بشوند.

وی در اين ديدار اظهار كرد: در پی اعتراض علما به فتوای انفجار اماكن مقدس شيعيان بلافاصله از مفتی كل و هيئت كبار علما و مجلس اعلای فتواها و شورای عالی قضايی و ساير علما سؤال كردم همه اظهار بی‌اطلاعی و تعجب می‌كردند و شخصاً هيچ اثری از اين فتوای ادعايی در سايت علمای مورد اشاره نديدم.

وزير فرهنگ و اطلاع‌رسانی عربستان در ادامه افزود: اين فتوا وجود ندارد و اگر هم باشد يقيناً ساخته و پرداخته صهيونيست‌ها و دشمنان اسلام است.

منبع: سایت قرآنی ایرانی

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo